Setmana de la lectura dedicada a Manuel de Pedrolo

Enguany hem organitzat, del 20 al 27 d’abril, una Setmana de la lectura que tindrà com a eix la figura de l’escriptor segarrenc Manuel de Pedrolo. Aprofitant el centenari del seu naixement, el professorat de l’institut hem preparat un conjunt d’activitats per difondre l’obra de l’autor entre els alumnes.

El punt de partida ha estat un concert del cantautor Cesk Freixas, dedicat a Pedrolo i seguirem amb les conferències: La narrativa de Manuel de Pedrolo, a càrrec del catedràtic Josep Camps, i Qui era Manuel de Pedrolo? a càrrec de la filla de l’escriptor, Adelais de Pedrolo.

A més d’aquestes activitats al centre, tenim prevista una ruta literària per diferents indrets propers a l’autor com L’Aranyó, població natal de Pedrolo; Concabella, on es troba l’Espai Pedrolo amb l’exposició permanent Pedrolo, més enllà dels límits i Tàrrega, per visitar els espais que van servir d’inspiració a l’autor.

L’edifici escolar s’ha convertit en un reflex de Manuel de Pedrolo amb el poema Comiat que dóna la benvinguda als alumnes, juntament amb citacions i aforismes pedrolians enganys en llocs inusuals.