Redactat per: Paula Creus, Oriol Pubill, Marc Soteras i Arnau Palau

L’institut La Serra de Mollerussa (Institut d’estudis secundaris) es troba a la carretera de Torregrossa, Km 1,9 de Mollerussa.

El seu nom es deu a la zona on està situat, un altiplà de 50m que rep el nom de la Serra. En aquest espai també s’hi troba el centre d’educació especial Siloé i l’Institut Mollerussa (antiga Agrària).

El nostre institut va néixer l’any 1996 (ara fa 19 anys) dins de les instal•lacions de l’IES Agrària Urgell. En aquell mateix moment es va independitzar de l’Agrària i va tenir com a objectiu oferir els estudis d’ESO i Batxillerat.
Actualment hi ha 576 adolescents que hi cursen els seus estudis des de les 8:00 a les 14:30.

Els nois i noies des de 1r d’ESO fins a 4rt, recordem que aquest cursos són d’ensenyança obligatòria, tenen entre 12 i 16 anys i els de batxillerat de 16 a 18 anys.
Tots plegats intenten treure’s els títols necessaris per encaminar el seu futur professional.

Podem assegurar que en aquest institut no només s’imparteix currículum de totes les assignatures sinó que a més s’hi ensenyen valors com l’amistat, el respecte i el treball en equip.

Els nois i noies venim de diversos pobles del Pla d’Urgell (Bell-­‐lloc, Bellvís, El Palau d’Anglesola, El Poal, Fondarella, Els Arcs, Golmés, Mollerussa, Sidamon, Torregrossa i Vila-­‐sana).
Aquest fet fa que tinguem molta més connexió amb els joves de la nostra comarca. Poder conèixer gent nova és un dels màxims atractius de La Serra.

Els trajectes cap a l’institut els fem amb autocar que és gratuït. Són distàncies curtes, tots aquests pobles són veïns de Mollerussa i en aproximadament 30 minuts o menys arribem a la nostra destinació.

El nostre horari és intensiu i força estricte. Va de les 8:00 a les 14:30. En aquesta hora acabem i tornem cap a casa a dinar. A la tarda no hi ha clases, a excepció dels batxillerats. Això ens permet organitzar millor el nostre propi temps i poder alternar els deures i els estudis amb alguna extraescolar.

Escoles adscrites a l’institut:
Escola Ramon Farrerons, Escola Minyons d’Urgell, Escola Arnau Berenguer, Escola Joaquim Palacín, Escola Francesc Arenas, Escola La Bassa, Escola Sant Miquel, Escola El Roser, Escola Mn. Anton Clavé, Escola El Timó.