Itinerari geològic i ambiental pel Voltreganès

Coneixeu els fòssils de Catalunya? Sabeu que teniu un banc de coralls fòssil ben a prop de casa? Com es van formar els turons testimonis de la Plana de Vic? Podem tenir despreniments o inundacions al nostre poble?
La resposta a aquestes i a altres preguntes les vàrem investigar a l’última sortida de l’assignatura de Ciències de la Terra i el Medi Ambient, d’una manera pràctica i didàctica, de la mà d’un geòleg expert de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Mercat de Tecnologia d’Osona

Fotos dels organitzadors

Els alumnes de 2n d’ESO i els de 4t de tecnologia han participat al Mercat de Tecnologia d’Osona que s’ha fet el dia 8 de maig a la Universitat de Vic. Els alumnes de 4t hi han exposat una casa domòtica, els de 2n uns llums de taula fets de material reciclat i els de 1r creus del diable i gimnastes.
A part d’exposar els projectes, els alumnes han assistit a diferents tallers.
Cal destacar que l’alumne Marc Capdevila de 2n de batxillerat ha presentat el seu treball de recerca, un robot ozonitzador.

Joguines mecàniques

Els alumnes de 3r ESO han realitzat un projecte que consisteix en dissenyar i construir una joguina que tingui moviment. Per fer l’activitat han hagut d’aplicar tots els coneixements de mecanismes de transmissió i transformació de moviment. Aquests han estat els resultats.

Visita a l’empresa Mecàniques Gallifa SL

Els alumnes de 2n de batxillerat tecnològic han visitat l’empresa Mecàniques Gallifa SL, de les Masies de Voltregà. Aquesta visita ha servit per refrescar molts coneixements de l’assignatura de Tecnologia Industrial: tipus de materials, propietats dels materials, conformació, mecanitzat, toleràncies, màquines eina i tipus de soldadura. També han observat l’evolució i el funcionament de diferents màquines eina, des del torn fins a les màquines de control numèric.

Anem al Romea a veure Èdip

Després de llegir i analitzar la tragèdia grega escrita per Sòfocles, Edip rei, el passat dissabte 7 d’abril els alumnes del batxillerat humanístic, acompanyats d’unes quantes mares dels propis alumnes i un dels professors del curs, van anar al Teatre Romea a veure Èdip una obra protagonitzada per Julio Manrique i dirigida per Oriol Broggi.

Anem a l’Atlàntida a veure Frankenstein

El passat diumenge 8 d’abril, els alumnes de literatura universal de l’institut van anar a l’Atlàntida de Vic a veure l’obra Frankenstein, una representació teatral del popular llibre de Mary Shelley, protagonitzada per Joel Joan i Àngel Llàcer, i dirigida per Carme Portaceli. D’aquesta manera, els alumnes van poder veure una actuació sobre un llibre que havien llegit anteriorment, un clàssic publicat ara fa 200 anys.