Treball de síntesi de 1r d’ESO

Per a aquest curs hem escollit el moviment com a fil conductor del nostre treball de síntesi. El moviment és essencial en les nostres vides: el trobem per tot arreu, tot es mou, tot està en moviment. Moviment és ritme, canvi, força, acceleració, repòs, velocitat, creixement, impacte, comunicació, pas del temps, llum, so, expressió, revolta, evolució, generació… i un munt de conceptes que farien aquesta llista inacabable. L’objectiu principal, però, no serà elaborar un document escrit ni fer una exposició oral on demostrar els coneixements que heu adquirit del tema en qüestió sinó fer una representació escènica en la que ha de predominar el llenguatge no verbal i de la que es valorarà principalment l’originalitat i la creativitat així com la capacitat de transmetre emocions i expressar-les amb el cos.

Xerrada Núria Comas

Els alumnes de 3r d’ESO han escoltat l’experiència de la Sra. Núria Comas, infermera de professió, que ha estat voluntària sanitària a Guinea Equatorial, voluntària medioambiental a l’illa de La Graciosa de les Illes Canàries i voluntària lingüística de la llengua catalana amb el programa Parlem.

Tot bufant

Espectacle de Pep Bou i Pep Pascual adreçat als alumnes de 1r i 3r d’ESO de l’Institut del Voltreganès. Els dos músics col.laboren amb l’ONG Pallassos sense fronteres i han vingut avui a l’institut a explicar als alumnes les seves experiències en voluntariat. L’espectacle ha estat subvencionat per l’Ajuntament de Les Masies de Voltregà. Només cal fer una ullada a les fotos per veure la implicació positiva dels alumnes.

Visita al Museu d’Història de Catalunya

Els alumnes de 4t d’ESO han fet un recorregut pel segle XX. Els principals temes de treball han estat: l’evolució de la població, els canvis de règim polític que es succeeixen a Espanya al llarg del s. XX i com afecten a Catalunya. I finalment els canvis en la vida quotidiana al llarg del segle, paral·lelament amb els canvis ideològics, econòmics, pollítics i les transforamcions tècniques.

Sortida d’educació i sensibilització ambiental dels agents rurals d’Osona

Els alumnes de les optatives de ciències de segon i tercer d’ESO vam fer una sortida amb els agents rurals d’Osona per Vic i el seu entorn.
Gràcies a ells vam descobrir la fauna que viu en el centre històric de Vic i els seus voltants, que és molta, però alhora molt desconeguda (rapinyaires, falciots i orenetes, genetes, etc.). També vam aprendre què hem de fer si trobem un animal petit perdut o ferit, com prevenir incendis, i respectar el medi ambient en general. Finalment vam poder alliberar un parell de perdius al seu medi.