Excursió a la Vall de Núria

El passat dijous 13 de març, els i les alumnes de 3r d’ESO van realitzar una excursió a la Vall de Núria, on van tenir l’oportunitat de gaudir de l’exposició “90 anys d’història del Cremallera de Núria” i van rebre explicacions detallades sobre el funcionament del mecanisme que mou el tren, el pinyó-cremallera, que transforma el moviment giratori d’un eix, en el qual va muntat un pinyó, en moviment rectilini. Posteriorment, van embarcar en el cremallera i van explorar la vall fent una ruta amb raquetes. L’entorn, totalment vestit de blanc per la neu, va crear una escena de gran bellesa.

Relats de vida

L’alumnat de 4t d’ESO que fem el projecte “Relats de vida”, dins de la matèria Recerca, Creació i Servei, us volem dir que ja tenim acabat el nostre llibre. Aquest és el producte final del repte d’escriure un llibre de relats, amb la col·laboració dels avis de l’associació Messaia.

Després d’uns mesos de treball i esforç, ja us podem ensenyar la portada d’aquest llibre, que estarà a la venda per Sant Jordi i que creiem que ens ha quedat bé i us agradarà molt.

Compreu-lo i ens ajudareu amb el nostre viatge de final de curs!

RCS Maker 3D

Dijous passat el Techhub de Manlleu ens va tornar a visitar en el marc de la col·laboració en el projecte de RCS Maker 3D. Estem treballant junts per facilitar la vida dels avis i àvies de la residència del poble, alhora que fomentem la cultura maker. Un agraïment especial a en Daniel i en Marc per la seva dedicació! #Techhub #CulturaMaker #Recercacreacióservei

Taller de composició i rapsòdia poètica

Dimecres 21 de febrer ens va acompanyar en Ramon Bartrina, poeta, editor i agitador cultural. Va impartir un Taller de composició i rapsòdia poètica als alumnes de 3r d’ESO. El plantejament parteix de temes compartits que preocupen o commouen als alumnes. L’alumne tria lliurament el tema sobre el qual vol escriure el poema i, a partir d’unes senzilles premises suggerides pel poeta, els textos van cobrant vida. Posteriorment, hi ha una part de rapsòdia dels textos amb certes indicacions per part d’en Ramon. Els resultats: han aparegut molts de textos interessants i poètics, els quals han plagut a alumnes i professor. Tot plegat, una experiència molt interessant i enriquidora.

Hologrames

L’alumnat de 4t d’ESO de l’optativa de robòtica està aprenent a fer hologrames. Un holograma es defineix com les imatges que s’obtenen a través de l’holografia, una tècnica d’il·luminació que genera imatges tridimensionals en color.

Per fer-ho possible els alumnes han creat un projector d’hologrames senzill amb una piràmide amb plàstic transparent i els resultats han estat el visionat del vídeo amb l’efecte d’holograma en 3D. Aquí en tenim alguns exemples.

Club de lectura de novel·la fantàstica i juvenil

Hem iniciat a l’hora de la biblioteca, el club de lectura de novel·la fantàstica i juvenil El llibre del Secret d’en Xein, que pertany a la nissaga dels Guardians de la Ciutadella, de la Laura Gallego.
L’alumnat que participa en el club de lectura, ja s’ha llegit al 1r trimestre, el 1r volum i com s’han quedat amb ganes de més hem volgut continuar la història llegint el 2n volum. Vinga llegim llibres extra de la biblioteca!

Copa Cangur

El passat dijous dia 25 de gener es va celebrar la Copa Cangur. Una competició entre equips de diferents instituts de la comarca, per resoldre problemes matemàtics el més ràpid possible.
Van participar dos equips de l’Institut del Voltreganès, un a la categoria Cadet (1r i 2n d’Eso) i l’altre a la categoria Júnior (3r i 4t d’Eso). La competició va estar molt renyida; tots els nostres alumnes van treballar amb molt interès i entusiasme.
És un orgull poder anunciar que l’equip Júnior va aconseguir quedar en 3a posició.
Felicitats a tots!

Continuem amb l’eTwinning en l’assignatura d’alemany

4 instituts europeus (Itàlia, Polònia, Turquia i Catalunya), 5 professores i professors de tots els centres participants, 70 estudiants dels quatre països, 10 preguntes que portaven preparades per fer-se uns als altres i així conèixer-se millor fent servir la llengua alemanya com a llengua vehicular.

Així va ser la segona acció que fem amb l’alumnat de 2n i 3r d’ESO que imparteixen llengua alemanya com a assignatura optativa. Ens vam connectar tots online des de la plataforma ZOOM i vam estar compartint i coneixent-nos els uns als altres. Va sortir molt bé i tothom va tenir l’oportunitat de preguntar i respondre preguntes que els feien.

I això no s’atura aquí! Ara estem preparant vídeos explicant com és el nostre país. El proper dia 20 de febrer ens tornarem a reunir tots els instituts i cadascú mostrarà el seu vídeo. Després farem un Quizizz per veure si s’ha entès i tot en alemany!

Extraescolar de teatre

Aquesta setmana ha començat l’extraescolar de teatre a l’Institut del Voltreganès a càrrec de l’actor i director Dobrin Plamenov. Creiem que aquesta és una activitat molt enriquidora que ofereix als i les alumnes una oportunitat per expressar-se, créixer i desenvolupar-se en molts aspectes de la vida. Ha estat possible gràcies a la col.laboració dels ajuntaments @masies.voltrega i @santhipolitdevoltrega.