Temps és cervell – Marató de tv3

Eva Corrons ___ [ Professora ]

El dijous 15 de desembre, l’exalumne Erik Forsberg, actualment estudiant de 5è de Medicina, ens va delectar amb les seves explicacions sobre l’Ictus, i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques, amb dues xerrades a l’Institut Consell de Cent (Batxillerat i 2n Cicle d’ESO), en motiu de la Marató de TV3.

dsc03903 dsc03906 dsc03904

Temps és Cervell: aquest és el lema dels neuròlegs, ja que la rapidesa en l’actuació quan s’esdevé un Ictus és molt important per salvar-li la vida al malalt o disminuir-ne els seus efectes greus. L’Ictus és una de les tres malalties més letals del món, amb el càncer i les malalties cardiovasculars.

A Catalunya és la primera causa de mort en dones i la tercera en els homes. I la que més discapacitat provoca.

En acabar l’exposició, l’alumnat no va parar de preguntar dubtes sobre les malalties, els seus estudis, etc. Entre totes les respostes que argumentar l’Erik també els va dir que tenien molta sort del bon professorat de l’institut. Evidentment, això va fer caura la baba al professorat assistent a l’acte. Resumint, la xerrada va ser tot un luxe i una gran lliçó.

dsc03911-1024x683 dsc03916 dsc03917

Cal afegir que el diumenge 18 de desembre, televisió de Catalunya va emetre un programa de 14 hores continuades per celebrar la Marató de tv3, on es va parlar de les citades malalties i al final del programa es va recollir més de 8 milions d’euros. Convertint-se en el tercer Marató de televisió mundial que recull més diners. Aquí podreu veure la gràfica del que s’ha recollit aquests 25 anys d’emissió.