NOU BATXILLERAT ARTÍSTIC

Batxillerat artístic singularitzat “Art Urbà”

En el batxillerat artístic del Consell de Cent l’alumne finalitzarà amb el  títol de batxillerat que li permetrà accedir a cicles de grau superior o Universitat al llarg dels dos anys de formació  artística  haurà tingut un element vehicular,  l’art urbà.

Dintre del nostre batxillerat artístic l’art urbà és un vehicle per generar recerques en els estudiants, alhora que és converteix  en un element transversal curricularment que connecta amb molts espais i pràctiques socioculturals de l’entorn del Consell de Cent.

Pretenem generar processos educatius d’enfortiment comunitari i d’expressió col·lectiva.

Mitjançant metodologies competencials: aprenentatge i servei (on emprar l’art urbà com a llenguatge expressiu col·lectiu vinculat a una causa més àmplia),treballar per  projectes, treballs de recerca., treballs en xarxa amb una vinculació a accions comunitàries del territori o dialogar amb equipament culturals de referència.

Volem que l’alumne conegui els diferents elements que configuren l’art urbà:

Tècniques muralistes, memòria col·lectiva, paisatge urbà, representació de diversitats, mapatge de recorreguts, patrimoni artístic, art urbà en perspectiva de gènere, muralisme, treball audiovisual, fotografia.

Aquest camí no ho farem sols comptem amb la  col·laboració  de diferents artistes i  entitats amb amplia experiencia en aquesta temàtica.