Assaig general “I Capuleti e i Montecchi” i “Otello” al Liceu

Redacció ___ [ 1r Batx. Artístic ]

El diumenge 15 de maig un grup de l’institut Consell de Cent (format per alumnat del batxillerat artístic, 3r i 4t d’ESO), més un grupet del batxillerat artístic de l’institut Moisès Broggi, han pogut assistir al Gran Teatre del Liceu per contemplar l’assaig general de l’òpera “I Capuletti e i Montechi” de Bellini.

Liceu (capuleti 15-05-2016)03 Liceu (capuleti 15-05-2016)07 Liceu (capuleti 15-05-2016)01

Aquesta òpera de Bellini és una representació de l’amor entre Romeu i Julieta en un altre emplaçament, veient clarament escenes que recorden la gran història d’amor de Shakespeare. Aquí teniu el resum argumental de l’òpera. Cal destacar la pompositat del vestuari, combinada per una escenografia minimalista amb marcades diagonals, i tot plegat amb una gran presència de reflexos artístics produïts per miralls i projeccions. En aquest enllaç podreu veure més fotos d’aprop.

Liceu (capuleti 15-05-2016)06 Liceu (capuleti 15-05-2016)05 Liceu (capuleti 15-05-2016)04

A la mitja part, l’alumnat va aprofitar per visitar el saló dels miralls, espai que no es va cremar en l’últim incendi que va patir el Liceu, fet que va provocar una reconstrucció de tot l’edifici per ja de pas, augmentar-ne la seva seguretat i tecnologia en escena.

Liceu (capuleti 15-05-2016)08 Liceu (capuleti 15-05-2016)09 Liceu (capuleti 15-05-2016)11

En aquest mateix article hi afegim un altre sortida al Liceu que vam fer el dissabte 16 de gener per anar a veure l’assaig general d’Otello al Gran Teatre del Liceu. En aquella oportunitat donada per sorpresa, també ens va acompanyar una alumna de l’institut Moisès Broggi.

Com a deferència per les entrades de l’assaig general, l’alumnat va voler regalar al departament d’educació del Liceu, dues explicacions de l’òpera d’Otel·lo, però versionades des del punt de vista d’alguns personatges. Aquí sota hi ha els links directes a les brillants narracions.

Història d’Otel·lo des del punt de vista de Iago – Fet per Noélia Soler

Història d’Otel·lo des del punt de vista de Desdèmona – Fet per Joana Delmás.

IMG_20160116_164148 IMG_20160116_165417

Amb aquestes visites i les explicacions a l’aula, esperem que l’alumnat prengui consciència de la dimensió de l’Òpera, a la vegada que refinar el seu gust per aquest Art.

Otello, és un gran símbol de la gelosia i la manipulació. L’òpera en quatre actes. Llibret d’Arrigo Boito, basat en el drama Othello de William Shakespeare. Estrena el 05/02/1887 al Teatro alla Scala de Milà. Estrena a Barcelona, al Liceu el 19/11/1890. Darrera representació 27/02/2006.

El seu argument és:

Otello torna triomfant de la batalla amb els turcs. El nomenament de Cassio com a capità desperta l’enveja de Jago, que intriga per desfer-se’n. Quan s’apodera d’un mocador de Desdemona, esposa d’Otello, l’usa com a prova d’infidelitat i desferma la gelosia d’Otello, que mata la seva esposa abans d’adonar-se que ha estat enganyat.

• L’admiració de Verdi per Shakespeare era tanta que les seves dues últimes obres estan basades en textos del dramaturg britànic, essent Otello la penúltima i Falstaff l’última.
  • La producció posa l’accent en el realisme d’una guerra que conté la història d’amor i els personatges.

Otello | Giuseppe Verdi | Premiere 30. Mai 2010 | Deutsche Oper Berlin Musikalische LeitungÊ Patrick Summers InszenierungÊ Andreas Kriegenburg BŸhneÊ Harald Thor KostŸmeÊ Andrea Schraad OthelloÊ JosŽ Cura JagoÊ Zeljko Lucic CassioÊ Yosep Kang Rodrigo ÊGregory Warren LodovicoÊ Hyung-Wook Lee MontanoÊ Jšrn SchŸmann DesdemonaÊ Anja Harteros EmiliaÊ Liane Keegan Ein HeroldÊ Lucas Harbour

A continuació teniu l’article al diari Ara: La tragèdia d’‘Otel·lo’ en un camp de refugiats