FEM GIRAR LA RODA.

Fem formació de centre sobre Ambients a Educació Infantil i Primària. Sempre estem repensant la nostra manera d’ensenyar, per això necessitem formació i treball. Tenim l’assessorament de l’escola Els Encants de Barcelona, on s’ha desenvolupats diferents projectes.

Nosaltres volem fer girar la RODA (Racons Orientats i Destinats a l’Alumne) al nostre centre, des de la nostra mirada particular cap als Ambients. La idea és potenciar les capacitats de cada infant repectant els ritmes d’aprenentatge propis. Busquem la motivació de l’alumnat i la seva autonomia, però alhora, volem que siguin responsables del seu aprenentatge i se’l gestionin correctament. Per començar volem crear una RODA més guiada del què trobem en altres tipus d’Ambients, per comprovar que funciona com cal. Poc a poc anirem introduïnt els canvis que creguem necessaris.

 

Som-hi! Projectes a l’ESO.

Divendres els de 1r d’ESO vam començar Projectes amb unes dinàmiques que ens han ajudat a entendre la importància de treballar en equip. Ajudar, acceptar les opinions dels altres, saber escoltar… Tot això forma part dels aprenentatges necessaris per al creixement personal.

 

Els de 3r d’ESO també hem començat els Projectes amb dinàmiques. Serà el tercer curs que aprenem a treballar compartint responsabilitats i coneixements, però sempre és bo (i divertit!) repassar les habilitats i competències que ens permeten aprofitar el treball d’equip. A més a més aquest any podrem practicar la llengua anglesa dins la matèria de Projectes, ja que disposarem d’una professora durant dues hores a la setmana. Ens preparem per un nou curs, amb nous projectes i alguns companys i professors nous, però amb la filosofia de sempre: seguir innovant per aprendre.

https://drive.google.com/file/d/1JI-Xgb3G27-Ylh2QtiaAU22P2KFtMMUS/view?usp=sharing

 

 

EMOCIONS A CLASSE.

Avui, alguns cursos de l’ESO, hem començat amb l’Educació Emocional!

Aprenem de les emocions, les gestionem, les compartim i aprenem a ser alumnes amb esperit crític i total autonomia. Ens fem grans interpretant com pensem, ampliem mirades i sentiments. L’Educació Emocional és un dels pilars del nostre centre i ens ajuda a viure amb qualitat.

 

EMPRENEDORS AL PODER!!

A 4t d’ESO hem començat les classes d’Emprenedoria amb el repte de construir la torre més alta. Per fer-ho hem posat en pràctica el treball cooperatiu ja que ajudant-nos ho podem fer millor. D’aquesta manera repensem les coses que ja sabem i construïm coneixement amb l’ajuda dels nostres companys. Estratègia prova-error i molta concentració per aconseguir la torre més alta.

L’Emprenedoria és una matèria dels Itineraris de 4t d’ESO que ens prepara per un futur que ja és aquí. Endavant!!

 

https://drive.google.com/file/d/1sKrbwAxrnD3H6sslHdCO6OWrJR-atgUe/view?usp=sharing

 

 

INICI DE CURS A P3

El curs 2018-19 comença amb nous protagonistes al centre. Mireu com gaudim els més petits!!

Hem descobert les aules i els patis i hem fet una parada per esmorzar, que amb la panxa plena tot es veu millor! Hem jugat i ens hem explicat les vacances. Ara ja estem a punt per començar aquesta nova aventura i créixer amb la família del Sant Jordi. Que es prepari tothom que venim a menjar-nos el món!!

 

https://drive.google.com/file/d/15zUyicJuPHB2WabZuyxp0Bd4JO5U-Rae/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1w0FfWd_gRm4XXVxvK-qL81tyJBaxO2iL/view?usp=sharing

 

FESTA MAJOR PETITA

El darrer dia de curs, com cada any, vam celebrar la Festa Major Petita. La nostra festa major va ser Premi Baldiri l’any 2015 i estem molt orgullosos de, any rere any, poder-la celebrar.

Aquest any, com a novetat, vam celebrar la festa major al pavelló del poble. Vam estar-hi molt bé! Des d’educació infantil fins a 4t d’ESO vam participar en totes les actuacions. Els de primària vam fer els nostres balls de la festa major, els de secundària vam fer els nostres balls de “discoteca” i els d’infantil ens ho vam passar d’allò més bé ballant sense parar. Un dia de celebració amb un esmorzar amb coca i xocolata per carregar-nos d’energia i seguir ballant.

 

 

1a FIRA DE L’APRENENTATGE

Dijous 21 de juny vam celebrar la 1a Fira de l’aprenentatge. Vam fer-la al passeig Ramon Vall de 5 a 7 de la tarda.

Hi havia 17 estands diferents on els alumnes presentàvem projectes i productes finals realitzats durant el curs. Els estands eren els següents:

  1. Projecció de futur. Dissenyem l’institut (1r ESO)
  2. Discovery Max (1r ESO)
  3. Fira de turisme (1r ESO)
  4. El pont dels guanyadors (2n ESO)
  5. Reflotem el Titanic (2n ESO)
  6. Parc d’atraccions (2n ESO)
  7. Buscant una nova vida (2n ESO)
  8. Emprenedors (3r ESO) i Erasmus+ (3r)
  9. Navàs, vine i ho descobriràs (3r ESO)
  10. Torre Eiffel (3r ESO)
  11. Robòtica (Tallers 1r, 2n i 3r ESO)
  12. Arduino (2n ESO)
  13. Ecocases (4t ESO)
  14. PRIMÀRIA: La Fira de 5èA 
  15. Voluntariat de l’IE St. Jordi / Colònia de gats (1r ESO)                                  
  16. Hort de secundària
  17. Skamot verd de l’IE St. Jordi

A més a més, vam tenir la Food truck que es posava en funcionament per primera vegada. Els de la cantina vam vendre tots els productes: gelats, paninis, crepes, pizzes, sucs de taronja natural i brotxetes de fruita.

La inauguració de la fira va anar a càrrec dels alumnes de 4t de primària que amb el seu projecte “violins” van tocar-nos unes peces musicals precioses apreses durant el curs.

 

REPTES 3r D’ESO: RIU, CÀMERA I ACCIÓ

Els de 3r d’ESO vam començar els reptes d’avaluació el divendres dia 8 de juny. Dilluns i dimarts vam fer les sortides a Cal Vidal i al Riu i la resta de dies, fins divendres, ens vam organitzar per anar realitzant el treball del nostre producte final: la creació d’un telenotícies d’uns 15 minuts amb les notícies que ens marcava el repte.  El dilluns dia 18 vam fer les presentacions orals. Com els nostres companys de 1r i 2n d’ESO aquest any tots els grups vam assistir a les presentacions orals de tots els companys i també vam avaluar-los tenint en compte una rúbrica d’avaluació que ens van passar els professors del tribunal.  Va ser una manera de poder veure la feina feta pels altres i també per poder-la valorar.

dav
sdr
dav

REPTES A 2n D’ESO: CATAPULTA’T A L’EDAT MITJANA

De l’11 al 15 de juny vam fer la setmana de reptes d’avaluació. El dia 18 també vam fer les presentacions orals com els companys dels altres cursos. En el nostre cas, vam fer la presentació del producte final del repte: una catapulta que havia de llançar el màxim de lluny possible un globus d’aigua.  Podeu veure’n algun vídeo a l’instagram o al Twitter de l’institut: @ie_santjordi.

A més a més, cada grup anàvem vestits de l’època medieval representant un estament concret. Ens va sortir rodó i comprovar per quins motius unes catapultes funcionaven millor que altres ens va permetre reflexionar entre tots plegats utilitzant els nostres coneixements de física i tecnologia.

Ah! I no ens oblidem de comentar que vam poder fer un Escape Room a l’institut! Vam tenir 20 minuts per poder resoldre els diferents enigmes que ens van proposar els professors. Vint minuts per escapar-nos del nostre confinament i salvar-nos de patir la pesta negra. Va ser molt divertit!

 

REPTES A 1r D’ESO: NAVASSENCS A LA ROMANA

Els alumnes de 1r d’ESO, la setmana de l’11 al 15 de juny vam fer el nostre repte d’avaluació tal i com us hem explicat en posts anteriors.  El dia 18 vam fer les exposicions orals presentant davant del tribunal de professors la feina realitzada. El repte consistia en fer una comparativa de la vida romana a Navàs. Els alumnes ens vam haver de posar a la pell dels romans en primera persona! Una gran experiència i un munt d’aprenentatges aconseguits.

Podeu veure un recull de fotografies:

 

 

PROJECTE ARTÍSTIC A 3r D’ESO

Els alumnes de 3r d’ESO hem fet una gravació semi-professional d’una cançó que ens agradi molt. Teniem diferents opcions: fer la base de la música i posar la veu en off, fer un videoclip de la cançó i la caràtula del disc, utilitzar la base de la cançó però canant nosaltres a damunt…

En aquest enllaç teniu un resum de la feina feta:

https://drive.google.com/file/d/14X_b-k8-7sWy2Vnb0cqI5oBBnIJcftXD/view?usp=sharing

 

 

 

2n DIA DE REPTES A ESO

Avui els de 1r d’ESO hem fet un Màster xef a la romana fent plats ben bons com si ens traslladéssim a l’època dels romans. Per fer de jurat d’aquest especial Màster xef ha vingut una Dòmina que ha escollit el grup guanyador. La Dòmina era una dama de l’època romana. Eren dames cultes i d’elevada posició aristocràtica. Els colors del vestit ja indicaven la posició aristocràtica de la dama.

 

Els de 2n d’ESO hem anat amb bicicleta fins a Puig-reig a fer una activitats del Templers al Castell de Puig-reig. Hem après que els templers varen rebre en herència el castell de Puig-reig i altres importants possessions gràcies al testament del trobador i vescomte Guillem de Berguedà. Durant el s.XIII senyorejaven un gran territori situat entre les comarques del Berguedà i la Cerdanya des de la comanda de Puig-reig, una de les poques comandes que l’orde va establir a la Catalunya vella.
Gràcies a una carta de franqueses de finals del s.XIII el castell de Puig-reig va poblar-se de nous habitants fins a erigir-se en un important nucli flanquejat per 3 línies de muralles defensives.

Avui ens hem pogut posar a la pell d’aquells templers fent servir la seva vestimenta i les “armes” que utilitzaven per lluitar.

 

Els de 3r d’ESO hem intercanviat els grups: els que ahir vam anar al riu, avui hem anat a Cal Vidal i, a l’inrevés. Avui, quan hem anat a la sucursal de la Caixa de Manresa, de manera espontània, hem volgut simular el robatori a l’oficina. La nostra guia, la Laia, ens ha explicat que l’oficina MAI va patir cap robatori i que a la colònia no hi havia mai cap problema de robatoris perquè tothom controlava a tothom i tothom sabia el què feia el veí. Si voleu veure el nostre vídeo, podeu mirar-lo a l’enllaç següent:

https://drive.google.com/file/d/1Xo0RiETCzwpXOUCgVEto19hqtiGq-j7E/view?usp=sharing

 

VIATGE A MALLORCA DELS DE 4t D’ESO

Aquesta tarda els de 4t d’ESO hem marxat cap a Mallorca! Després de tot el curs recollint diners i fent el projecte de recerca treballant el nostre viatge…. s’ha fet realitat! Ja hem agafat el vaixell i demà al matí ens despertarem i serem a Mallorca per disfrutar del munt d’activitats que nosaltres mateixos hem organitzat des de l’institut amb consens i dedicació. Aquí us deixem unes fotografies de les primeres hores del nostre viatge. Seguirem informant!

SETMANA DE REPTES D’AVALUACIÓ A ESO

Aquesta setmana a tots els cursos d’ESO hem començat els reptes d’avaluació. Cada curs realitza un repte específic dissenyat pels professors de totes les matèries de manera que els reptes són transversals i competencials. Els alumnes treballen per grups i són avaluats per la feina realitzada durant la setmana i per la presentació oral que faran el proper dilluns 18 del producte final del repte.

A primer d’ESO el repte es diu “Navassencs a la romana” i apliquem el nostre aprenentatge en un context diferent utilitzant com a base el món romà. Una part dels alumnes marxem a Altafulla per fer una experimentació “in situ” i altres alumnes ens quedem treballant a l’institut. Tant els que marxem com els que ens quedem a l’institut treballem la mateixa informació des del punt de vista de les diferents matèries. Avui dilluns dia 11, hem començat la presentació del crèdit amb tota la informació que necessitem i hem fet un joc de pistes pel poble.

A segon d’ESO el repte es diu “Catapulta’t a l’edat mitjana” i treballem els Templers de Puig-reig (anem en bicicleta fins a Puig-reig i així també treballem l’educació física), els diferents estaments a l’època medieval, formem el nostre propi gremi amb el seu escut d’armes i el producte final és la creació d’una catapulta tenint en compte els materials més òptims que ens permetin tirar el més lluny possible un objecte que determinen els professors. Avui hem fet la presentació del crèdit i hem començat a pensar en el disseny de la catapulta de cada grup tenint en compte els conceptes de materials, forces, pesos, etc.

 

A tercer d’ESO el retpe es diu “Riu, càmera i acció” i consisteix en treballar dos eixos vertebradors del poble de Navàs: el riu Llobregat i les colònies (amb l’exemple de la visita a la colònia Vidal). Amb la informació obtinguda al riu i a la visita de la colònia Vidal (hi anem amb bicicleta i així fem salut!) cal que creem el nostre producte final: un telenotícies amb unes pautes concretes que ens han marcat des de les diferents assignatures. A tall d’exemple, hem de fer una noticia en anglès, hem de fer una entrevista caracteritzant un de nosaltres com a personatge que vivia a la colònia Vidal, etc.  Avui dilluns una part del grup hem anat al riu a recollir un mostratge que després hem analitzat a l’institut al microscopi; mentre que l’altra part del grup hem anat amb bicicleta a Cal Vidal per visitar la colònia i conèixer de primera mà la vida a la colònia. Cal dir que nosaltres ja vam començar el crèdit divendres passat dia 8 de juny amb la presentació del crèdit, la informació sobre com realitzar un telenotícies i la visualització de part de la pel·lícula “Olor a colònia” rodada a Cal Vidal, el Guixaró i altres colònies properes a Navàs.

 

A PRIMÀRIA DISSECCIONEM UN SALTAMARTÍ

Avui els alumnes de 3rA de primària hem investigat amb els de 5èA com es dissecciona un saltamartí. L’aprenentatge entre iguals fa que la feina sigui divertida i que puguem memoritzar els continguts de manera més ràpida perquè parlem “el mateix idioma”!

I en català sempre direm saltamartí? Encara que en català no sigui correcte moltes vegades diem “saltamontes” degut a la influència del castellà. És una paraula que encara no està acceptada però tots parlem de “saltamontes”, oi? I doncs, què és un saltamartí? Segons el DIEC, el Diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans, és un insecte ortòpter (Ordre d’insectes pterigots, mastegadors, de cos cilíndric, cap allargat, potes ben desenvolupades, amb un parell d’ulls compostos, ocels i òrgans timpànics, que comprèn les llagostes, els grills i els saltamartins) saltador, sense pèls i de color verd. Així doncs, tant podem parlar de saltamartí com de llagostes. Normalment preferirem utilitzar saltamartí perquè la paraula llagosta té una connotació negativa de plaga. A més, molts cops si parlem de llagostes ens imaginem les que ens podem trobar en una mariscada!

SENDING A VIDEO TO AUSTRALIA!!!

The students of 4th primary school have prepared our video to answer the students of the Australian school. Last week we received their video and we are very happy to exchange information with them and improve our English. Working beyond borders is really funny!!!

You can see our video in the link below:

https://drive.google.com/file/d/1yHIkoa6Eu4nWpFTxRHpLoWXMNS_O4Nhg/view?usp=sharing

 

ÀGORA A L’ESO: “DE GIRA”

Els alumnes d’ESO hem estat treballant durant tot el curs l’Àgora. L’Àgora és una assignatura transversal que fem durant una hora a la setmana a cada curs. Els alumnes treballen de manera autònoma i decideixen quina matèria en concret volen treballar a partir dels diferents projectes que els professors de cada matèria els proposen. Durant tot el curs han fet diferents projectes i això assegura que l’alumnat pugui treballar diferents àmbits de coneixement, al seu ritme i de manera totalment autònoma.

“De Gira” és un projecte que consisteix en el següent:

Des de grups musicals fins a solistes, tots són conscients que el seu públic és molt important. Per això, de tant en tant, els fans estan de sort i poden veure’ls actuar en viu i directe: comencen les gires.

A tots i totes ens agradaria assistir a un d’aquests concerts. Però primer cal estar informats, no creus? Aquesta és la teva missió: informar-te. Hauràs de triar el/la cantant o grup musical que vulguis i seguir-li la pista en la seva gira.

Una de les tasques d’aquest projecte és triar les 3 cançons que els alumnes prefereixin del grup/solista. Utilitzant el programa “Audacity” han de fer una barreja de les 3 i crear-ne una de nova. Voleu veure’n alguns exemples? Cliqueu l’enllaç següent:

https://drive.google.com/drive/folders/1XcK0085aLvmwXUwp7SFjNf3w654w_ELG?usp=sharing