3a Jornada Científica

cartel-iii-jornada-cientifica-2

Des del Departament de Física i Química de l’Institut Mercè Rodoreda, i per tal de promoure l’interès científic i tecnològic entre els alumnes, s’ha organitzat la III Jornada Científica. Tindrà lloc demà divendres 10 de març de 2017. Tots els alumnes del centre participaran en diverses activitats relacionades amb la ciència.Aquestes activitats són les que podeu consultar tot seguit:

1r d’ESO:

De 9h  a 11 h dos grups de 1r ESO (A i B) es quedaran al centre per veure una pel·lícula científica.

A les 8:30h els dos grups de 1r ESO (C i D) marxaran a peu al CC Sant Josep per participar en les paradetes científiques organitzades per KUBS Divulgació de 9h-11h. Durant el descans de les 11 h, els alumnes faran el canvi d’activitat.

2n d’ESO:

De 9 a 11 h els alumnes de 2n A i 2n B duran a terme al centre un taller sobre robòtica guiat per professors del Departament de Tecnologia del centre.

De 9 a 11 h els alumnes de 2n C i 2n D es dirigiran al cinemes la Farga de l’Hospitalet per veure la pel·lícula ENERGIA en 3D.

A les 11h les activitats s’intercanviaran.

3r d’ESO i 4t humanístic:

De 9 a 11 h cada alumne assistirà a dues xerrades científiques d’una hora de durada cadascuna. Els conferenciants es mostren a continuació:conferencies

Després del descans, els alumnes de 3r ESO participaran en una gimcana científica organitzada pels alumnes de 4t A i els de la branca humanística.

4t d’ESO científic:

De 9h a 10:30h  els alumnes assistiran a un taller participatiu sobre “Física Recreativa” portat a terme per Antonio Bernal (astrònom i responsable de la divulgació científica de l‘Observatori Fabra.

A continuació es dirigiran a l’Auditori Barrades per participar en l’espectacle “Des d’Arquímedes fins a Einstein” conduït per Dani Jiménez (Físic, divulgador científic, director de CreaCiència i Experimentàlia i presentador del programa de TV3 “Dinàmics”).

1r de batxillerat:

De 9-11h els alumnes participaran en un taller d’anàlisi d’aigües conduït per professors i alumnes del Cicle de FP de Química Ambiental del centre.

Després del descans, es dirigiran a l’Auditori Barrades per participar en l’espectacle “Des d’Arquímedes fins a Einstein” conduït per Dani Jiménez (Físic, divulgador científic, director de CreaCiència i Experimentàlia i presentador del programa de TV3 “Dinàmics”).

2n de batxillerat:

De 9-11h 2n A Batx participarà en una xerrada amb títol “Química a la cuina” a càrrec del Dr. Claudi Mans, Catedràtic emèrit del Departament d’Enginyeria Química de la U.B.