Aprenentatge Cooperatiu

…“La cooperació entre iguals que aprenen (nens, joves o adults), en una relació més simètrica, es tan important com la relació més asimètrica entre aquests i el qui els ensenya. Des del punt de vista intel·lectual, aquesta relació és la més apta per afavorir el veritable intercanvi d’idees i la discussió, és a dir, totes les conductes capaces d’educar la ment crítica, l’objectivitat i la reflexió discursiva”…

Piaget (1969)

L’aprenentatge cooperatiu és utilitzar amb una finalitat didàctica el treball en equips reduïts d’alumnes, tot utilitzant una estructura de l’activitat que…

…asseguri al màxim la participació igualitària (per tal que tots els membres de l’equip tinguin les mateixes oportunitats de participar)…

…potenciï i aprofiti al màxim la interacció simultània entre ells…

… amb la finalitat que tots els membres d’un equip aprenguin els continguts escolars, cadascú fins al màxim de les seves possibilitats, i aprenguin, a més, a treballar en equip.