XVI Certamen literari de la ZER El Francolí

XVI CERTAMEN LITERARI de la

ZER EL FRANCOLÍ a La Riba

En aquesta trobada ens visita Eulàlia Canal, autora de literatura infantil i juvenil, i poetessa. Psicòloga de professió, ha col·laborat en diferents projectes infantils en el camp de la música i el teatre, i escrivint lletres per cançons infantils.

Aquesta visita ha estat possible gràcies a Animallibres, un programa d’animació a la lectura i visites d’autors a les aules. Animallibres és un segell editorial especialitzat en literatura infantil i juvenil que aposta per una literatura de qualitat que ajuda els nens i les nenes a créixer amb històries divertides, màgiques i originals. Tenen com a objectiu fomentar la lectura.

La biblioteca de l’escola reunia per grups a tots els infants de la ZER. Ens ha parlat de llibres, de lectura, de com pensa els seus contes, d’imaginació, creativitat, com els escriu, com decideix el nom dels personatges… i  fins i tot, ens ha explicat algun dels seus contes!

Finalment, ens ha signat els contes i també els treballs realitzats a l’escola entorn l’escriptora.

La descripció és la tipologia textual triada per aquest certamen. Totes les propostes presentades han estat exposades al Local social i han quedat recollides a una revista.

Els alumnes més petits de la ZER han treballat el conte:

Els alumnes de 1r, 2n i 3r han llegit i treballat el conte:

Els alumnes més grans han llegit i treballat el conte Això és un secret que només sé jo

Finalment, s’ha llegit el veredicte dels guanyadors d’aquesta XVI edició del Certamen i s’ha procedit a l’entrega de premis. Aquest any l’entrega ha anat a càrrec de l’alcalde de La Riba, Josep Fort i Romeu.

Alumnes premiats de 1r i 2n

Alumnes premiats de 3r i 4rt

Alumnes premiats de 5è i 6è

Alumnes premiats d’educació infantil de les 4 escoles:

Tot seguit es va fer un esmorzar a la pista de l’escola:

Per acabar d’arrodonir la trobada, durant el matí s’han realitzat tallers de jocs matemàtics a càrrec de l’empresa Lu2.

Si cliqueu a aquesta última fotografia en podreu veure’n algunes més!

Finalment, donar les gràcies a l’AMPA de l’Escola de La Riba per col·laborar amb l’esmorzar i les activitats que s’han dut a terme. També agraïr a l’Ajuntament de La Riba per cedir-nos l’espai del Local Social per acollir més d’un centenar d’infants.

1. Ramon Gausset

amb el joc aprenen la convivencia, el respecte entre els nois i noies, el joc ensenya la vida i per això es important que els i elles coneguin a jugar i respectarse. Gràcies per ensenyar-los el demà.