L’Assemblea a l’escola de la Riba

– Marié, avui tinc una cosa molt important per explicar a la conversa.

– Perfecte! Som-hi.

Són les 8:50 del matí i els infants de la comunitat de mitjans, nenes i nens de 6, 7 i 8 anys, es preparen en rotllana per començar el dia.

Com cada matí la mestra els saluda i comparteixen una estona junts. Els infants sempre tenen ganes d’explicar les seves vivències. Parlen de les seves famílies, els seus jocs, els animals que tenen a casa, etc. També aprofitem per recordar el que passarà durant el dia i per explicar coses importants.

A l’assemblea també dediquem moments per parlar dels sabers i compartir el que hem descobert a les propostes, també fem preguntes generadores per tal que els infants evoquin el que han après i puguin reelaborar els seus coneixements.

L’assemblea els ofereix l’oportunitat de poder escoltar els companys, esperar el seu torn de paraula, organitzar les seves idees i expressar-les de manera entenedora. L’assemblea és un espai comunitari on es gestionen les coses importants que passen a la nostra classe i, el més important, és un espai de confiança on cadascú pot expressar el que necessita.

Totes les comunitats de l’escola tenen un temps i un espai a l’aula destinat a l’assemblea. En aquesta estona es duen a terme diferents dinàmiques com organitzar el pla de treball del dia, resolució de conflictes, explicació de vivències, expressió de les emocions, explicació de propostes, estones de lectura, entre d’altres.