Un dia a petits…A l’Escola de La Riba!

Escola de la Riba, una escola Pública, Petita i de Poble, situada en un municipi amb gran tradició paperera per la seva ubicació estratègica ben aprop del riu Brugent, de serres i muntanyes.

Comença un nou dia, els nens i nenes entren a l’escola de manera relaxada  acompanyats/es de les seves famílies, deixen les seves pertinences, comparteixen una estona de les propostes que troben a l’espai i s’acomiaden.

Què són les propostes? A petits, els infants troben activitats pensades des de diferents temàtiques, art, lectoescriptura, experimentació i natura, matemàtica, joc simbòlic, llum i ombres, entre altres. Davant d’aquella tria lliure l’infant posa en funcionament estratègies d’autonomia i autoregulació quelcom bàsic en la primera infància. De fet, cada cop hi ha més autors/es com Rebeca Wild que defensen la importància de la llibertat de moviment, l’autogestió i l’acompanyament a la infància tenint en compte un bon equilibri entre llibertat i límits.

En aquestes estones, els acompanyants ens mostrem aprop, disponibles i oferint escolta activa. Que els infants siguin independents i desenvolupin certa autonomia en les seves vides, dependrà molt de l’acompanyament que els fem. Necessiten un acompanyament que els ha de permetre posar en pràctica, en diferents situacions, vivències que els facilitin exercitar la conquesta de la pròpia autonomia. Aquest és un dels nostres grans reptes!

A la comunitat de petits tenim diversos moments al dia d’assemblea. De fet, abans d’esmorzar mirem en el nostre calendari interactiu Waldorf- Montessori quin dia és avui, en quin mes ens trobem, quin és el símbol que ho representa, entre altres.

A més, a l’escola comptem amb un mestre referent en llengua anglesa, això ens permet implementar assignatures en anglès com educació física, matemàtiques o un projecte de ràdio escolar.

Quins són els encants de l’escola rural? Poder mirar detingudament cada dia als infants, els seus processos i  les relacions que s’estableixen. Les baixes ràtios ens permeten poder oferir-los una atenció més personalitzada, hi ha més temps per aturar-nos, observar i acompanyar-los amorosament.  A més, és fascinant les relacions i l’enriquiment que hi ha entre els infants de diferents edats.

T’apuntes a l’educació inclusiva i individualitzada?

T’apuntes a l’escola rural?

Escola de La Riba