Com aprenem al cicle inicial

Els espais d’aprenentatge són espais on l’alumnat troba diferents propostes d’aprenentatge experimental i creatiu.  Es barregen tots els nens i nenes del cicle. Cada setmana escullen un ambient entre els sis diferents.

En els microespais exerciten les habilitats i destreses de tot tipus de llenguatges : lingüístic, matemàtic i plàstic, necessaris per a l’assoliment de les competències. Permeten també un treball d’adquisició d’autonomia i de consciència d’aprenentatge.

La metodologia dels projectes ofereix canals que ajuden els nens i nenes a pensar per ells mateixos, a ser conscients del seu aprenentatge, a investigar… S’aprèn d’una manera interdisciplinar i es fomenta el treball en equip.

Donem molta importància a l’estona de joc a l’aula, on posen en pràctica habilitats de relació, raonament, expressió oral, cooperació…

El moment matemàtic és un espai on l’alumnat aprèn diferents estratègies per a la millora de la numeració i càlcul a través de la metodologia de les matemàtiques riques i manipulatives.