Celebració del DENIP 2018

PROJECTE DE ZONA 0-18    SARRIÀ- SANT GERVASI

Després que el curs passat es definís el Projecte de zona 0-18 per tal de garantir una línia educativa dins les escoles públiques, aquest curs s’ha volgut anar un pas més enllà i portar a terme un projecte comú: EL TRACTAMENT i IGUALTAT DE GÈNERE.

El 30 de gener, Dia escolar de la no violència i la Pau, DENIP ha estat el tret de sortida a l’escola per començar a treballar el tema.

L’alumnat de 6è, que ja fa temps que estan tractant el tema del gènere amb l’alumnat de  1r d’ESO dels instituts, van ser els qui ens van fer la presentació i ens van  explicar que en molts aspectes hi ha discriminació de gènere: la publicitat, els contes, la moda, les joguines, el llenguatge…

Ens van proposar que anéssim vestits i vestides del color que més ens agrada per evidenciar que ELS COLORS SÓN DE TOTS I TOTES i que no importa el sexe. I ens vam fer una foto tots/es junts agrupats i agrupades per colors.

Els Delegats i Delegades Verds ens van representar una obra de teatre molt divertida: EL VENTAFOCS, donant una altre versió més igualitària del conte tradicional.

I finalment els Delegats i Delegades de classe amb el Tomàs van inaugurar la caseta de jocs de pati, on hi podrem jugar tots i totes.