Ambients d’aprenentatge

Des del mes d’octubre cada dimecres a la tarda, els nens i nenes de P4 i P5 es barregen i van rotant en els diferents ambients d’aprenentatge. Aquest primer trimestre de moment tenim els ambients de:

• TIC (tauletes digitals)
  • Art
  • Joc Simbòlic
  • Matemàtic
  • Teatre i Disfresses

Aquí podeu veure un recull de fotos dels ambients d’aquestes primeres sessions.

AMBIENT TIC:  En aquest ambient els nens i nenes poden jugar amb un company/a a les diferents aplicacions que troben a les tauletes digitals o als ordinadors. La metodologia que és dur a terme  és totalment pràctica i cooperativa.  En cada tauleta digital o ordinador estan dos alumnes un de P5 i un de P4 (així poden treballar en petits grups, ajudar-se, explicar-se coses i interactuar entre ells). Els programes com el Jclic, el Powerpoint, el word i les aplicacions que troben a les tauletes digitals són activitats molt diverses, motivadores i tenen en compte els diferents graus de dificultat. És a dir, no tots els infants fan el mateix, cada petit grup segueix ritme d’aprenentatge.Com ja hem comentat, juguen de dos en dos, ja que quan un no sap fer una cosa, el company el pot ajudar, d’aquesta manera es generen aprenentatges més significatius pels nostres alumnes.

De moment és tot un èxit aquest nou ambient!!

AMBIENT D’ART: En aquest ambient posem a l’abast dels infants diferents materials plàstics perquè desenvolupin amb llibertat la seva creativitat. Els nens i nenes poden experimentar, crear, dissenyar i elaborar petites obres d’art. En tot moment poden elegir com volen utilitzar els materials i com volen que siguin les seves representacions plàstiques. Com podreu veure estat sent tot un èxit poder treballar d’aquesta manera on els infants poden desenvolupar la seva pròpia creativitat. De moment hem fet unes sessions dedicades al paper, on els nens i nenes han retallat, punxat, plegat, esquinçat, trencat, tot creant un mural col·lectiu i també unes sessions on els infants pintaven, retallaven, punxaven elements per elaborar un mural col·lectiu de la tardor.

AMBIENT MATEMÀTIC:  Els infants troben diferents materials elaborats perquè desenvolupin amb llibertat el seu pensament lògic matemàtic, ja que les matemàtiques esdevenen una eina per conèixer l’entorn. Els nens i nenes poden experimentar, reconèixer, observar i jugar. En tot moment poden elegir com volen utilitzar els materials, d’aquesta manera l’infant activa el pensament lògic que li permet desenvolupar el seu raonament matemàtic.

AMBIENT JOC SIMBÒLIC: En aquest ambient els infants poden representar, viure, dialogar i jugar amb tota llibertat. Cal dir, que el joc simbòlic és per excel·lència el motor que genera l’aprenentatge, l’autoconeixement, la construcció i l’acceptació de la pròpia identitat. L’ambient s’intenta cuidar per a que sigui tranquil i agradable, i els infants que hi juguen no ho fan tots alhora. Aquí us deixem alguna imatge d’aquest ambient de moment, la perruqueria i la cuineta.

AMBIENT TEATRE:és l’espai adequat per desenvolupar la imaginació i la creativitat dels nens/es. En aquest espai s’afavoreix l’expressió oral i el llenguatge simbòlic, verbal i corporal. Els nens i nenes de P4 i P5 tenen l’oportunitat de disfressar-se i representar diferents personatges o amb l’ús de titelles de dit, fer petites representacions d’històries o contes als seus companys. A vegades fan d’actors i també fan d’espectadors escoltant les petites obres dels seus companys. D’aquesta manera també fomentem la participació en grup i el treball cooperatiu, on entre ells s’han de posar d’acord per elaborar les representacions.