Història

L’Aula d’Adults de Cervera va iniciar la seva activitat el curs 1980-1981 en les dependències del CEIP “Jaume Balmes” i amb la finalitat de preparar un grup de persones, homes i dones de Cervera i la seva comarca que volien obtenir el Graduat Escolar assistint a classes els vespres, quan ja havien acabat la seva jornada laboral.

El curs 1987-88 l’oferta formativa s’amplia, degut a la demanda existent, i en horari de tarda es donen classes d’alfabetització, neo-lectors i Certificat d’Escolaritat. Per falta d’espai al CEIP “Jaume Balmes” aquestes classes de la tarda es fan al Casal Parroquial rebent l’Aula el suport de la Parròquia i també de Càritas; les classes del vespre continuen al centre de primària.

Des del curs 1990-91 i fins l’actualitat l’Aula rep col·laboracions voluntàries de persones que ajuden en els grups d’alfabetització i neo-lectors i en l’organització de tallers i activitats extraescolars.

L’any 1989 la formació d’adults, a nivell de tot Catalunya, passa a dependre del recent creat Departament de Benestar Social.

El curs 2004-05, amb la formació del tripartit al govern de Catalunya, es torna al departament d’Ensenyament, i la formació d’adults passa a dir-se formació de Persones Adultes.

Durant aquests vint-i-cinc anys el nombre d’alumnes s’ha anat incrementant, sobretot des del curs 1988-89 quan es comencen a incorporar a l’Aula alumnes nouvinguts, majoritàriament marroquins, egipcis i sub-saharians. Es per aquest motiu que durant el curs 2002-03 l’Aula passa de tenir una professora a tenir-ne dues; s’incrementa l’oferta formativa amb classes d’iniciació a la informàtica i a la llengua anglesa i s’obre l’Aula els matins, tardes i vespres.

Des del curs 1980-81 fins el curs 2001-2002 van obtenir el Graduat Escolar a l’Aula d’Adults de Cervera 204 alumnes en una proporció semblant d’homes i dones i procedents de les següents poblacions: Cervera, Guissona, Artesa de Segre, Sant Pere dels Arquells, Santa Coloma de Queralt, Sant Antolí, Sant Guim de Freixenet, Freixenet, Tàrrega, Anglesola, Bellpuig, Les Borges Blanques, Pujalt, Les Oluges i La Curullada. El Certificat d’Escolaritat l’han obtingut 35 persones.

El mes de setembre del 2004 l’Aula canvia de lloc i se situa a l’edifici de la Universitat, a la planta entresol de la Torre de Sant Antoni.

Des del curs 2006-2007 som a l’antiga caserna de la Guàrdia Civil, i ocupem els baixos de la zona dreta de l’edifici.

En aquest moment al Centre hi ha matriculades persones de vuit nacionalitats diferents i de poblacions com Cervera, Tàrrega, Guissona, Sant Guim de Freixenet, Sant Antolí, Torà i d’altres.