UN DIA GENIAL A L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ

Som la Paula i l’Arnau de sisè.

Quan nosaltres fèiem 5è vam fer un Projecte sobre els cetacis en captivitat. En aquest Projecte vam fer moltes activitats: van venir dos membres de l’associació SOS Delfines a fer un taller i explicar-nos com viuen els cetacis en llibertat i en captivitat, vam fer un power point que el vam presentar a la Mostra Petxa-Kutxa de Vic, cartes i escrits a diferents diaris i revistes i finalment ens vam inventar una història d’una petita orca en captivitat anomenada Orquinos, la petita orca. Per fer-ho ens vam inspirar amb tota la informació que ens havia donat SOS Delfines.
Gràcies al nostre esforç i la nostra dedicació vam poder anar al Festival Internacional de Cinema de Roda de Berà (Fic-Cat) on es va projectar el nostre curtmetratge.

Tot el que vam fer ho vam presentar als Premis Baldiri Reixac 2017 que van valorar els treballs presentats i….SORPRESA!!!! Ens van dir que havíem guanyat un dels 50 premis de la categoria d’alumnes.

Ahir diumenge dia 28 de maig, ens vam llevar d’hora i vam anar a l’Espluga de Francolí acompanyats de la nostra família i de la mestra Iolanda. El viatge va ser una mica llarg i, per distreure’ns vam aprofitar per explicar acudits i xerrar una estona.

Quan vam arribar vam veure que hi havia molta gent d’altres escoles de Catalunya que també havien guanyat el mateix premi. També hi havia gegants, grallers i molts jocs. Vam jugar a un escalextric, vam provar d’anar amb xanques però no en sabíem (costava molt), vam fer jocs d’equilibri i vam jugar a un joc semblant a l’oca gegant on hi havia serps i escales.

Mentre esperàvem l’hora d’entar a buscar el premi ens ho vam passar molt bé!

A tres quarts d’una vam començar d’entrar dins de l’edifici del Casal. Hi havia moltíssima gent i tothom buscava un lloc on seure. Vam trobar un lloc genial, al mig de la sala, i va començar l’acte d’entrega de premis.

Es van presentar diferents persones del jurat i van anar cridant cada escola i cada mestra que havien guanyat els premis. Havíem d’estar alerta ja que anaven molt ràpid perquè érem 50 escoles.

Quan ens van cridar vam pujar acompanyats també dels nostres germans. Vam passar per davant de la taula on hi havia el jurat i els vam anar saludant donant-los la mà.

Ens van donar el premi i el diploma i ens vam posar davant d’un mural per fer una fotografia de grup.

Vam baixar de l’escenari i vam tornar a seure esperant que cridessin les altres escoles. També hi havia una altra escola del Lluçanès: l’escola Llevant d’Oristà!

Quan va acabar vam anar a dinar a un parc del costat del Casal perquè teníem molta gana! I…per acabar, vam menjar un deliciós gelat. Bé, l’Arnau va preferir prendre un granisat.

Vam tornar molt cansats i alguns dormíem, altres passaven l’estona xerrant!

El que més ens va agradar va ser l’experiència d’anar a buscar el premi. Ens va agradar tot!!!!

Felicitem a totes les escoles guanyadores!

Arnau Vilaró i Paula Sabartés (en nom de tots els nois i noies de 6è)