APRENEM AMB UNA CANÇÓ DE “XIULA”

Hola, som els alumnes de cinquè i us volem explicar que, a la classe, vam descobrir i escoltar una bonica cançó de xiula que es titula “Mirada Estràbica“. La cançó tracta sobre la diversitat i ens ensenya que ningú és igual i que ens hem d’acceptar tal i com som perquè tots tenim coses diferents i boniques. No hem de tenir vergonya de ser com som!

Ens va agradar tant que vam decidir dibuixar els personatges de la cançó. Cadascú de nosaltres va dibuixar un o dos personatges i va quedar molt bonic! Vam fer un vídeo amb la música de la cançó de Xiula i els nostres dibuixos i ho vam enviar als cantants. Els va agradar molt i ens van enviar missatges!

Després vam crear una cançó canviant la lletra de “Mirada Estràbica” on cadascú de nosaltres mostrés allò que li agradava més o aquelles habilitats que tenia. Vam escriure tota la lletra en forma de rodolí i vam buscar una fotografia o vam fer un dibuix de nosaltres fent allò que tant ens agrada. La cançó vam decidir que portés per títol “SOM DIVERSOS I ENS AGRADA”.

Vam gravar-nos cantant la nostra pròpia cançó i vam demanar als Xiula si ens podien enviar la seva cançó sense lletra. Ho van fer i la vam utilitzar per fer la base de la nostra cançó.

Després els Xiula ens la van cantar un trosset per Instagram i h van publicar a la seva història. Ens ho vam mirar per la pantalla a la classe i vam “flipar”.

Ens va agradar molt fer aquest projecte i vam aprendre moltes coses! A través de les cançons també podem aprendre coses d’educació artística, informàtica i català.

1. Gabi

Acabo de veure i escoltar els vídeos i us vull felicitar per aquest treball tan bonic, que barreja valors, llenguatge, expressió corporal, dibuix i informàtica.
    De debò que em sembla un projecte súper “xulo”, molt innovador i que estic segur que us ha fet gaudir molt.
    Enhorabona pel resultat. Sou uns cracks!!