PLA DE REOBERTURA DE CENTRE (DE L’1 AL 19 DE JUNY)

Tot seguit trobareu un resum del Pla de Reobertura del Centre aprovat per Consell Escolar.  Al final de la imatge trobareu tres enllaços que  us derivaran al document complert del Pla i a la declaració responsable d’Infantil i la declaració responsable de Primària que són IMPRESCINDIBLES per portar els vostres fills/es a l’escola i que les famílies heu de signar i portar el primer dia.

DURANT EL CONFINAMENT…APOSTEM PER LA METODOLOGIA STEAM

Des de l’escola hem apostat per oferir tasques competencials als alumnes basades en les seves experiències més pròximes i vinculades a diferents àmbits de treball. En aquests projectes hi ha la implicació de tot el professorat i hi poden participar tots els alumnes de l’escola adaptant-nos a les seves necessitats i nivells. En tots ells l’alumne és el principal protagonista.

PROJECTES “STEAM” TREBALLATS FINS AL MOMENT:

EL NOSTRE TEMPS:

 

 

 

ELS SENTITS:

 

 

 

MÓN DIGITAL:

 

 

 

L’ALIMENTACIÓ:

 

 

 

VITGEM DES DE CASA:

FELIÇ DIADA DE SANT JORDI 2020 ESPECIAL I DIFERENT

Des de Biblioteca de l’escola us vam proposar un repte per celebrar la Diada de Sant Jordi “ALEGREM EL CONFINAMENT A ALGÚ AMB UNA LECTURA?” on es tractava d’enviar algun missatge a aquella persona més estimada que, per culpa del confinament, de moment no podíem abraçar ni fer-li molts petons però sí que podíem fer-li arribar tot el nostre escalf amb una mica de cultura. Voleu veure’n el resultat? Aquí el teniu en format vídeo. És el nostre “regal” per aquesta diada molt especial i diferent.

Moltes gràcies famílies per les vostres aportacions!

I…aprofitem la diada de Sant Jordi per donar-vos una sorpresa i presentar-vos el Repte Número 6. Resulta que l’escriptora Anna i el dibuixant Subi havien de venir a l’escola durant aquests dies pròxims a la diada per explicar-nos un conte i poder compartir experiències després de llegir i treballar alguns dels seus llibres. Com que no ha pogut ser ens han fet arribar aquesta sorpresa en format vídeo. GAUDIU-NE I, DESPRÉS, US PROPOSEM UN REPTE QUE HI ESTÀ RELACIONAT!

I aquí us mostrem el repte d’aquesta setmana i la següent (EL REPTE NÚMERO 6):

També us hem enviat les RECOMANACIONS LECTORA PER AQUEST SANT JORDI 2020. Hi podeu accedir clicant al següent enllaç:

https://drive.google.com/file/d/1hRGs-9iejQQYOb_lq6b9y5MZWKAZhTPL/view?usp=sharing

QUINTO D’ENDEVINALLES PER A TOTES LES EDATS

El dimecres dia 15 d’abril a les 6 de la tarda els i les mestres de l’Escola ens vam connectar a PRATS SOFÀ per jugar, tots junts, al BINGO DE LES ENDEVINALLES.

Us passem el vídeo que vam fer i us deixem amb tot el material que necessitareu per si, algun dia, voleu tornar-hi a jugar.

Necessitareu preparar-vos un tauler de joc. Us el podeu preparar sols/es o bé podeu jugar en família de manera que cadascú tingui un tauler i jugar entre vosaltres.

Com ho heu de fer?

Us heu de mirar bé aquests imatge on hi trobareu les respostes de les 23 endevinalles que us proposarem. Mire-los bé! Clicant sobre la graella amb les respostes podreu descarregar-vos, si voleu, el document en PDF.

D’aquestes 23 paraules i dibuixos n’heu de triar 15 (els que vulgueu) que seran els que haureu de dibuixar o escriure la paraula al vostre taules de joc. Haureu de dibuixar una taula amb 5 columnes i 3 files i a cada casella hi haureu de fer el dibuix o escriure la paraula que més us hagi agradat. Cicant sobre la graella us la podreu descarregar en format .PDF per poder-la imprimir directament des del vostre ordinador.

Aquest seria un exemple de tauler de joc (cadascú l’hauria de tenir diferent, escollint aquelles paraules que més us agradin):

Quan tingueu la vostra graella amb les 15 respostes serà el moment de tornar a mirar el vídeo i gaudir!

IDEES, RECURSOS, ACTIVITATS, PROPOSTES…PER QUEDAR-SE A CASA

 

Arrel del tancament de les escoles i el fet de tenir els infants i joves a casa us volem anar compartint tot un seguit d’activitats, idees, recursos, propostes…que ens van arribant des del Departament i des de diferents canals de comunicació però deixant molt clar tot un seguit de conceptes:

  • En cap cas són “deures” i tasques que ens serviran per l’avaluació essent conscients que no totes les famílies tenen accés a internet ni tenen els mateixos recursos i possibilitats.
  • Són moments d’incertesa i inseguretat i, per aquest motiu, no ens hem d’amoïnar per continuar mantenint la mateixa rutina d’escola ja que les condicions han canviat radicalment. Per aquest motiu, és bo que es trobin moments de joc ja sigui individual o amb família, col·laborar en les tasques de la llar, dedicar una estona a l’exercici físic dins de casa dins de les possibilitats de cadascú…
  • Buscarem activitats interactives que permetin estar una mica més connectats amb l’escola i entre nosaltres que, en cap cas, seran d’obligat compliment. El tema de la distribució per cicles és orientatiu.

(cliqueu sobre “llegir més” per veure i accedir a tots els recursos de cada cicle)

Llegir més»

RECITEM EL NADAL. DITES, POEMES I CANÇONS

Avui la Sala Polivalent Municipal s’ha omplert per celebrar amb tots els alumnes i professorat de l’escola el final del 1r trimestre i l’arribada de les Festes de Nadal.

Amb un espectacle ple de poemes, dites i cançons tots els alumnes de l’escola han mostrat davant del nombrós públic assistent les seves habilitats i allò que feia dies portaven assajant a les seves aules. Tots ells ho han fet molt i molt bé ja sigui recitant poemes, ballant, cantant les cançons, escenificant el que es recitava o ajudant a organitzar els grups d’alumnes més petitons.

La celebració ha acabat amb la projecció de la tradicional “postal digital”: un vídeo audiovisual on la comunitat educativa de l’escola desitja a tothom molt bones festes i feliç any nou. Aquest any la postal porta per títol “L’Alegria del Nadal” i ens vol donar a tots i totes un missatge molt clar: que no perdem mai l’espontaneïtat i l’alegria dels infants.

Amb tot, només ens queda un dia per l’arribada de les esperades festes nadalenques. Gràcies a totes les persones que heu fet possible que la festa fos tot un èxit i sobretot, gràcies a les famílies que han dipositat en la nostra escola tota la seva confiança.

Tot seguit us compartim el vídeo complert de l’espectacle, la postal digital “Alegria per Nadal” i l’enllaç a un àlbum de fotografies.


(Si així ho desitgeu, ens podeu fer arribar també els vostres comentaris)

Accés a l’àlbum amb totes les fotografies: https://photos.app.goo.gl/G46S4fgAFLjUkoWy8

CANTADA DE NADALES AL CENTRE DE DIA

El dia 15 de desembre de 2019 els nens de Cicle Superior de l’escola lluçanès vam anar al Centre de Dia caminant a cantar unes Nadales perquè  un any anem a la Residència i l’altre any anem al Centre de Dia i ens ho combinem amb els nens i nenes de Cicle Mitjà. Quan vam entrar al centre de dia alguns nens i algunes nenes van trobar als seus avis i els van saludar.

Quan vam arribar ens vam assentar i vam esperar que la mestra Roser ens donés l’entrada de la primera cançó.

Després vam cantar tot de nadales que vam assajar a l’escola: el dimoni escuat, la pastora Caterina, el petit vailet, el fum fum fum… Llavors els avis i àvies ens van cantar unes quantes cançons molt maques que ens van agradar molt. La última cançó que vam cantar fa ser el Fum, Fum, Fum que és una cançó que la primera versió es va fer a Prats de Lluçanès i la va fer el mestre Pecanins.

Després de cantar van repartir als avis unes boles de nadal fetes de papers de colors que vam fer a l’hora de tallers amb tota la il·lusió i carinyo. Els hi van fer un petó i una abraçada a cada un i als avis els hi va agradar molt.

Després quan vam estar a punt de sortir els avis ens van regalar una corona de nadal feta de fulles i plantes molt maca i van repartir unes galetes boníssimes, nosaltres també estem ben contents pel seu detall. 

Vam tornar a l’escola caminant.

(Escrit pels alumnes de 5è)

TALLERS AMB L’ESCOLA D’APARELLADORS

Durant dos dies, tots els alumnes de l’escola han pogut participar de dos tallers organitzats pel col·legi d’aparelladors. Tots ells han sigut totalment gratuïts gràcies a una sol·licitud envidada per l’AMPA de l’Escola.
Aquests tallers s’engloben dins de les activitats del Projecte “Cases del Món” que s’està desenvolupant al llarg de tot aquest curs.
“De casa en casa” és un taller totalment pràctic on els nens aprenen conceptes relacionats amb el món de la construcció sostenible a través del joc. D’aquesta manera s’estimula la capacitat científica dels alumnes i la seva creativitat.
Els alumnes han construït una caseta de joguina amb materials i processos sostenibles a través d’un joc dividit en dues fases:
– Fase 1: manipulació de materials bàsics per construir una caseta. A través de l’exemple del suro negre (amb altes capacitats aïllants) s’explica la importància de l’elecció de materials sostenibles en la construcció.
– Fase 2: construcció de l’una caseta de joguina sostenible proposant que els alumnes experimentin i coneguin el procés de construcció seguint els passos que faria un arquitecte tècnic.

“La casa que ens representa” és un segon taller per acostar els infants al món de l’arquitectura sostenible des d’un aprenentatge actiu, una reflexió conscient i una voluntat de millora de l’entorn.

Des de l’escola es valora molt positivament la participació de tots els alumnes al taller i es vol donar les gràcies a l’AMPA i a les persones responsables dels tallers per haver-ho fet possible!



Podeu veure totes les fotografies clicant AQUÍ.

Science Workshops with University

Els alumnes de 4t, 5è i 6è han realitzat els tallers de ciència experimental en anglès (Science workshops) amb alumnes i professorat de la UVic- UCC. Els alumnes en grups cooperatius fan prèviament, amb les mestres de l’escola, una activitat exploratòria on se’ls planteja una situació i ells han de fer prediccions sobre un fenòmen. En la segona sessió amb els universitaris de la UVic- UCC experimenten amb materials diversos, comproven les seves hipòtesis, estructuren el coneixement adquirit i comparteixen conclusions. Els temes treballats aquest curs són: FORÇA DE FRICCIÓ, CALOR, SO i FLOTABILITAT.

Els alumnes i el professorat valorem molt positivament l’activitat tant pel contingut com pel procediment i els materials utilitzats.” .

Podeu veure les imatges o vídeos a l’àlbum

TALLERS DE CINEMA I PUBLICITAT A CICLE SUPERIOR

Aquests dies els alumnes de Cicle Superior han estat participant en un taller de publicitat que porta per nom “Un cotxe rosa i un perfum blau”, una activitat de Diputació i que ha portat a terme “El Bombeto(tallers itinerants de direcció i cinema). Es tracta d’un projecte per fer reflexionar als nens i nens i nenes quin joc tenen els gèneres en la publicitat i potenciar l’expressió corporal.

Des de “El Bombeto” han editat els resultats en format vídeo i ens els han compartit per tal que puguem gaudir de tots els treballs realitzats. Molt bona feina nois i noies!

Tot seguit podeu veure totes les produccions. Mireu que divertides!







CROS ESCOLAR A PRATS DE LLUÇANÈS

El passat diumenge dia 17 de novembre de 2019 es va celebrar el cros a Prats de Lluçanès.

Moltes nens i nenes de l’escola hi van participar i alguns d’ells van fer podi: Laura, Anna, Marc B, Querat S i Queralt T.

(Notícia escrita pels alumnes de 3r)

Des de l’escola volem felicitar a tots/es els nens i nenes que van participar a la cursa i a l’AMPA per la bona organització i les bones fotografies.

PER VEURE L’ÀLBUM AMB TOTES LES FOTOGRAFIES PODEU CLICAR: AQUÍ

 

CELEBREM LA CASTANYADA 2019

El dia 31 d’octubre tots els alumnes de l’escola vam celebrar la Castanyada.

Al matí vam fer una sortida per visitar diferentes cases ja que estem treballant el projecte de les Cases del Món.

Per cicles, vam visitar diferents llocs i un cop allà vam estudiar i fer un treball sobre la casa.

Els alumnes d’Infantil van anar a Cal Dama. Cicle Inicial es van dividir en grups i van anar a visitar tres cases diferents: Cal Dama, La Pedra Dreta i la Casa Salvans Bartrons.

Cicle Mitjà van anar al grau i finalment els alumnes de Cicle Superior vam anar caminant fins a la Bauma dels Racons.

Vam fer molts quilòmetres a peu (gairebé 12Km per paisatges molt bonics i vam tornar a l’escola amb autobús. 

A la tarda, com cada any, els alumnes de sisè ens vam disfressar i maquillar de castanyeres: mocador al cap, faldilla, davantal, cistell…

Un cop disfressats ens vam repartir en dos grups i vam passar per les diferents aules de l’escola. Allà vam fer un ball molt divertit d’una cançó titulada “La Castanyada d’en Rikus” que ja havíem assajat abans. Vam preparar una coreografia entre tots els alumnes de la classe i vam entrar a les aules davant la sorpresa i les cares alegres dels nens i nenes, sobretot els més petits. Aquesta és la cançó que vam ballar:

Cadascuna de nosaltres tenia un nom diferent. Ens vam presentar i vam ensenyar-los els gestos perquè poguessin ballar amb nosaltres la cançó.

Després vam anar al pati on els pares i mares de l’AMPA torraven les castanyes. Les van posar a les paperines tots els nens havien preparat i les vam repartir entre els nostres cistells per repartir-les entre tots els nens i nenes. Estaven boníssimes i molt ben torrades!

Tant el matí com la tarda ens ho vam passar molt bé. Va ser una tarda molt divertida.

Accés a l’àlbum de fotografies de la Castanyada 2019

(Notícia redactada pels alumnes de 6è)

 

VISITEM CAMADOCA AMB BICICLETA

El dijous dia 7 de novembre, vam sortir de l’escola a les 9 del mati per anar a Camadoca amb bicicleta. Tot seguit vam anar  a Sant Sebastià un cop vam ser allà vam anar cap el Grau, després a la Serra de Degollats i allà vam baixar el Riambau fins que vam anar a parar al càmping  i des de allà cap a Camadoca.

Un cop allà vam esmorzar i ens vam separar en dos grups: un va visitar el centre i els altres van anar a la riera i a la bassa. Al centre ens van explicar els animals i sobretot els crancs. És molt important que si agafem un animal d’un lloc no el deixem a un altre lloc i ens van aconsellar que si volem un animal ens ho hem de pensar molt bé ja que poden viure molts anys, poden fer molt soroll i després no el pots tirar al riu o a la natura.

També ens van ensenyar les nàiades que són unes petxines de riu que estan en perill d’estinsió, els crancs autòctons que també estan en perill d’extinció perquè conviuen amb els crancs senyal que porten un fong que fa que l’aigua s’embruti i que els crancs autòctons es morin.

A la riera ens van explicar totes les coses que podem fer i les que  no podem fer al riu i el mar, també ens van dir que amb autorització es pot caçar  i que no podem aixecar les pedres del riu perquè hi pot haver un insecte i es la seva casa.

Per veure totes les fotografies de la sortida cliqueu aquí: https://photos.app.goo.gl/BtAb81qR2jiWskK48

(Notícia redactada entre tots els alumnes de Cicle Superior)

CLOENDA DEL PROJECTE ERASMUS+ I FESTA DE FI DE CURS

El diumenge dia 9 de juny es va celebrar la Festa de Fi de curs de l’escola oberta a tot el poble i les famílies i que va suposar la cloenda del Projecte Erasmus+ “We Are a Sustainable Community”.

Al llarg de tres cursos hem participat en un projecte europeu, l’Erasmus+, amb l’objectiu d’aprofundir en la llengua anglesa i alhora  reflexionar i innovar en la manera d’enfocar les ciències. Hem treballat amb quatre escoles, de Bulgària, Itàlia, Portugal i Romania, amb les quals hem compartit bones pràctiques i experiències i el resultat de la recerca sobre recursos naturals i energies renovables. Hem analitzat a fons les nostres pràctiques diàries com a ciutadans i consumidors, hem reflexionat i hem fet propostes conjuntes per intentar reduir deixalles, reciclar i reutilitzar, col·laborant així en la protecció dels recursos i de l’entorn.

Tot aquest treball no l’hem fet sols, sinó amb la vostra participació, famílies, amics, poble, ajuntament, entitats, professionals….que de manera voluntària ens heu concedit entrevistes o assessorament i, quan ha calgut, també heu ofert mostres de cultura del nostre poble i comarca als companys d’altres països que ens han visitat.

Per aquest motiu, la festa de fi de curs celebrada el diumenge dia 9 de juny es va relacionar amb el Projecte Erasmus titulat “We Are a Sustainable Community” i que va comptar amb una representació que portava per nom “La Natura Parla, Escoltem-la!” on l’objectiu era emocionar i prendre consciència de la necessitat de cuidar el nostre entorn natural a través de l’escenificació de la lluita dels elements naturals com l’aigua, les plantes, l’aire, els petits animals…contra la contaminació i com tot pot tenir un final feliç si tots hi posem el nostre gra de sorra.

L’espectacle va acabar amb el cant final de l’Oda a l’Alegria cantada per tots els alumnes i professorat en diferents idiomes: català, castellà i anglès.

La festa també va comptar amb una exposició dels treballs realitzats al llarg dels tres anys de durada del Projecte Erasmus situada als jardins de Cal Bach i una exposició d’una maqueta d’un poble realitzada pels alumnes de CI i situada a la sala d’exposicions del mateix edifici.

La jornada festiva va continuar a l’escola amb un dinar popular organitzat per l’AMPA i amb una gran festa on tothom s’ho va passar d’allò més bé!

Des de l’escola volem agrair tota la col·laboració rebuda de les diferents entitats i organitzacions que han fet possible l’èxit d’aquesta festa: Josep Pujol (com a càmera), Anna Puig (perruqueria), Ajuntament (per tot el suport donat al llarg del curs) i totes aquelles persones ja sigui de manera personalitzada o a través de la seva entitat que han ajudat a fer possible aquests tres anys de Projecte.

El vídeo complet de l’espectacle registrat per Josep Pujol:

Clicant sobre una de les fotografies que acompanya aquest article podreu accedir a l’àlbum complet amb totes les imatges. Enllaç a l’àlbum: https://photos.app.goo.gl/Hb1MhKcpcDZyfMmr7

FI DE CURS 2018-2019

Avui hem acomiadat un nou curs escolar amb una festa d’allò més divertida.

Els més petits de l’escola han començat el matí amb jocs d’aigua i fang al pati i, els més grans, han anat a la piscina municipal on s’han ben remullat i han compartit jocs i converses.

Després d’un bon gelat, hem anat a la Sala Polivalent per acomiadar els alumnes de sisè. Primer s’han repartit els premis del menú musical: la clau de bronze ha sigut per la Martina Baiget, la clau de plata per en Pau Magem i la clau de sol per en Gerard Pinyol. S’han repartit les samarretes dels alumnes de sisè i han volgut compartir amb tota l’escola un videoclip amb coreografia i lletra pròpia.

Tot seguit hem visualitzat el vídeo amb fotografies del seu pas per l’escola i hem sorprès l’Amàlia regalant-li unes flors de cartolina amb bonics dibuixos i missatges perquè sempre es recordi dels alumnes.

Una festa molt divertida on tothom s’ho ha passat d’allò més bé!

GALERIA AMB TOTES LES IMATGES DE L’ÚLTIM DIA DE CURS 


Molta sort Amàlia i, pels alumnes de sisè, que la nova etapa sigui molt bonica per tots i totes!

BONA FESTA MAJOR I BON ESTIU!

ROBÒTICA EDUCATIVA I IGUALTAT D’OPORTUNITATS

La robòtica permet treballar tot un seguit d’habilitats i capacitats dels alumnes que tenen a veure amb el Projecte de Centre i en les programacions d’aula.

Amb l’objectiu d’acostar aquests coneixements i habilitats a tots els alumnes de primària de l’escola l’AMPA va redactar un projecte que va aconseguir la subvenció de la Diputació de Barcelona la qual cosa va permetre portar a terme un seguit de sessions de robòtica per a TOTS els alumnes de 1r a 6è dins l’horari escolar.

Les sessions fetes amb l’empresa Aprentik s’han valorat de manera molt positiva tant per part de l’escola com també per part dels mateixos alumnes.

Gràcies a la programació informàtica han pogut desenvolupar petits projectes cadascun d’ells adaptats a les edats i habilitats dels infants.

Les sessions a l’escola ja s’han acabat i els alumnes han adquirit tot un seguit d’habilitats relacionades amb la programació informàtica que de ben segur els seran molt útils en el futur.

Gràcies AMPA per donar a tots els alumnes aquesta gran oportuntiat que ha tingut molt bona rebuda sobretot entre els alumnes, a l’empresa Aprentik pel treball realitzat i la Diputació de Barcelona per creure en aquest Projecte.  

ENLLAÇ A L’ÀLBUM amb un recull de fotografies i vídeos sobre les sessions de robòtica a l’escola.

VI JOCS FLORALS ESCOLARS DE CATALUNYA (FASE TERRITORIAL)

Avui s’han entregat els premis dels VI Jocs Florals Escolars de Catalunya de la Fase Territorial de la Catalunya Central.

L’acte ha tingut lloc al Museu de la Pell d’Igualada.

La benvinguda ha anat a càrrec de la directora del Museu Sra. Glòria Escala Romeu, tot seguit l’escriptora Maria Enrich ens ha parlat de la importància de mantenir viva la imaginació i la creativitat a través de la lectura d’un fragment de la seva obra “Històries Estireganyades”, la conta contes Mònica Torra ens ha explicat i interpretat una història per reconciliar-nos amb els nostres “enemics” i finalment ha tingut lloc el veredicte, el lliurament de guardons, la roda de lectura i el parlament de cloenda de la Sra. Anna Torruella, ca de Secció de Serveis Educatius i de Formació Permanent als Serveis Territorials a la Catalunya Central.

Estem molt contents/es perquè la nostra Escola ha estat doblement premiada amb dos Accèssits:

Serena Salgado de 2n amb el seu conte “El Superllapis“, un llapis que estava molt trist perquè només escrivia de color gris i el que ell volia volia era  i arribar a pintar de colors com els retoladors, ha estat la premiada a la categoria A (Cicle Inicial). Podeu llegir l’obra de la Serena clicant AQUÍ.

LECTURA D’UN FRAGMENT DE L’OBRA 

Martí Muñoz de 3r amb la seva narració “Un nen com qualsevol altre“, una història escrita en primera persona sobre els sentiments d’un nen que tot i ser diferent dels altres té moltes qualitats que el fan ser especial i únic entre un món divers ha estat premiat a la categoria B (Cicle Mitjà). Podeu llegir l’obra d’en Martí clicant AQUÍ.

LECTURA D’UN FRAGMENT DE L’OBRA

Els dos alumnes, acompanyats de familiars i representació de l’escola, han recollit els seus diplomes i els corresponents premis i han pogut llegir un fragment de la seva obra davant l’atenta mirada del públic assistent.

Des de l’escola felicitem als dos guanyadors/es, als seus familiars i també a tots els alumnes que us esforceu cada dia per llegir, crear i fer anar la seva imaginació. A tots/es el nostre missatge és…NO DEIXEU MAI D’ESCRIURE!

Accés a l’àlbum de fotografies

JUNTS PEDALEM PER L’EDUCACIÓ: NOVA EDICIÓ DE LA BICICLETADA FAMILIAR

Ahir diumenge dia 5 de maig, es va celebrar una nova edició de la bicicletada familiar organitzada per l’AMPA de l’Escola sota el lema “Junts Pedalem per l’Educació”.

A les 4 de la tarda, a peu o bé caminant, es va donar el tret de sortida a les dues rutes programades amb sortida i arribada a l’Escola i amb parada i berenar saludable conjunt a l’ermita de Sant Andreu de Llanars (coca, llangonissa i molta fruita).

El bon temps ens va acompanyar i en aquesta edició hi va haver un total de 96 participants entre familiars, professorat i alumnes. Tots junts vam gaudir del paisatge, dels beneficis de l’esport i d’una bona estona compartint una bonica tarda i conversant entre les diferents famílies.

Des de l’escola volem agrair a l’AMPA la bona organització i encoratjar-la a seguir endavant amb aquest tipus d’iniciatives que ajuden a fer cohesió entre les famílies i sentir-se part important de l’escola i d’una comunitat.

També volem agrair a totes les famílies l’alta participació i la bona predisposició per part de tothom!

Accés a l’àlbum de fotografies de la jornada (cedides per l’AMPA de l’escola):

https://photos.app.goo.gl/mp2PT1JkZJeFqCrU7

També podeu accedir a tot el recull fotogràfic clicant sobre una de les fotografies que acompanyen aquest article.

FINS L’ANY VINENT!

 

RUTES HISTÒRIQUES ORGANITZADES PELS ALUMNES DE CS

Avui dia 12 d’abril, dins del projecte STEAM hem realitzat una trobada intergeneracional amb diferents rutes per diferents indrets històrics de Prats de Lluçanès organitzades pels alumnes de Cicle Superior.
La trobada ha acabat a l’Ajuntament amb diferents parlaments.
Aquest és l’escrit que han llegit els alumnes de Cicle Superior:
Alumnes de Cicle Superior de l’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès estem molt contents de poder gaudir avui d’aquestes passejades amb la vostra companyia perquè entre tots hem passat una estona molt agradable i alhora hem après molt.
Volem agrair a tota la gent que ho ha fet possible i ha col·laborat en trobar la informació dels diferents indrets i edificis i també els qui ens heu acompanyat en tot aquest projecte, AMPA i a tota la comunitat educativa.
Les rutes a peu que hem fet aquest matí són el resultat d’un llarg treball que hem fet els alumnes més grans de l’escola Lluçanès durant aquest trimestre.
Cada alumne va buscar informació d’un indret o edifici del municipi de Prats de Lluçanès o de l’entorn proper.
Trobar la informació no va ser fàcil, ja que hi havia poca cosa a internet a on estem tan acostumats a buscar. Per això, les mestres ens van proposar que féssim una mica de recerca i investiguessin.


Vam haver de consultar els llibres d’història sobre Prats de Lluçanès, vam entrevistar a persones grans i familiars, vam preguntar a la Montse Rovira que és a l’arxiu municipal i a la biblioteca, a la Roser Reixach mestra de l’escola i historiadora, a l’ajuntament i a Jordi Plans de l’empresa Cooltur.
Ara ja podíem fer una fitxa tècnica de cada indret o edifici amb el nom, ubicació, fonts consultades, època i breu explicació. De cada fitxa en vam fer un codi QR.Generar codis QR ens va agradar molt, no ho havíem fet mai i per a nosaltres va ser molt divertit.


Després vam treballar les característiques principals de cada edat històrica i al passadís de l’escola vam fer una línia del temps que va des de la prehistòria fins a l’edat contemporània. Aquest mural ens ha anat molt bé perquè hi podíem veure la durada de cada edat i situar els llocs treballats a l’edat històrica corresponent.
Finalment, vam pensar com podríem donar a conèixer la nostra recerca ja que pensàvem que era molt important.


Vam decidir preparar vuit rutes a peu i convidar els avis i àvies i familiars per poder gaudir-les. Vam anar a provar les rutes per comprovar la durada i geocalitzar-les.
Ens faltava pensar com havia de ser la cloenda de la caminada: què diríem, a on la faríem, què menjaríem. Vam decidir fer un petit refrigeri. Calia calcular i pensar diferents coses: què necessitàvem ? quants seríem ? de quants diners disposàvem? Vam preparar una enquesta on-line per les famílies per saber quants seríem i vam demanar a l’escola quants diners teníem per poder-nos gastar. Finalment, vam poder anar- ho a comprar.
Ara ja només faltava organitzar el dia de la caminada, repartir els grups de caminadors i repartir-nos les tasques entre tots. Cadascú de nosaltres es va fer responsable d’un grup i d’uns indrets o edificis.


Tot aquest treball l’hem recollit en una site que també hem fet nosaltres mateixos mica en mica a mesura que anàvem fent el treball cadascú a omplert una part: https://sites.google.com/escolallucanes.cat/escolallucanes/inici
Ens agrada molt aprendre d’aquesta manera ja que ens ho passem molt bé, descobrim i aprenem sobre tot allò que ens queda proper, aprenem a gestionar-nos les dificultats que van sorgint i a treballar de forma autònoma però també en equip.
Moltes gràcies a tothom per ser aquí, esperem que gaudiu d’aquest petit refrigeri que us hem preparat.
Visca la història, visca la Cultura i visca el nostre poble!

Àccés a l’àlbum de fotografies de la Ruta Històrica: https://photos.app.goo.gl/iieGHUT9cuXHoik66

ELS ALUMNES DE CM I CS TAMBÉ VISITEN EL MUSEU DE LA TÈCNICA DE TERRASSA

El passat divendres 15 de març els alumnes de 3r a 6è també van visitar el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Terrassa.

Per grups, van poder visitar el museu i van fer un taller molt pràctic i vivencial sobre l’Energia. Vam poder consolidar aprenentatges que s’estan fent des de l’escola tant a l’àrea de Medi com dins del Projecte Erasmus+ sobre les energies renovables i no renovables, l’efecte hivernacle, les diferents formes d’obtenir energia, el funcionament d’una màquina de radiografies…

Després de la visita van anar a dinar a un parc molt gran i van gaudir compartint jocs i experiències.