TREBALLEM LA IGUALTAT DE GÈNERE EL DIA DE LA DONA TREBALLADORA

Avui, dia 8 de març, Dia de la Dona Treballadora, a l’escola i a diferents nivells, hem reflexionat sobre el paper de la dona a la societat, la igualtat de gènere i el paper de l’educació en la conscienciació dels infants envers els estereotips presents en la societat en què vivim.

Ho hem fet a través de diferents propostes educatives: cantant junts la cançó “Persones iguals” de “Dóna la Nota”, fent que els grans expliquin als més petits tot allò que han après sobre la igualtat entre nens i nenes, reescrivint contes populars on a la Blancaneu no li agrada fer de minyona dels set nans ni tampoc el nom que li han posat, on la Caputxeta resulta que es converteix en un noi anomenat “Caputxet Rosa” i on la princesa de la llegenda de St Jordi es converteix en un príncep que és salvat per una noia.

Des de l’àrea de llengua estrangera també s’ha fet una reflexió del tema al voltant de la figura de Malala Yousafzai. Hem escoltat i llegit les seves reflexions en anglès i la seves sàvies paraules han ressonat a les aules de Cicle Superior: “Un nen, un mestre, un llibre i un bolígraf poden canviar el món”.

La jornada reivindicativa a l’escola es pot resumir a partir d’aquestes imatges i vídeos però la nostra tasca educativa continua tant dins com fora de les aules. Hem fet molt però encara queda molt camí per endavant!

1. Gabi

La conscienciació d’aquestes injustícies a través de l’educació i l’exemple és l’eina que farà canviar la societat. Gràcies escola per aquesta tasca que avui genera noticia però que es treballa contínuament en el dia a dia del centre. M’agrada molt tenir al poble una escola publica i compromesa.