P.E.C.

El Projecte Educatiu de Centre

és el marc legal del funcionament del centre i respon a preguntes com:

• Qui som? Trets d’identitat
  • Què volem? Objectius generals i metodologia
  • Quina és l’estructura de gestió institucional i pedagògica del centre?

El PEC defineix les finalitats de la Comunitat Educativa en relació a les persones que volem formar i recull els plantejaments educatius de caràcter general i ,per tant, esdevé l’eix vertebrador de les accions i relacions que s’estableixen a la nostra institució educativa.  D’altra banda, el PEC és un instrument d’autonomia ja que defineix unes línies d’acció pròpies que responen a la singularitat del nostre centre educatiu.

Cinc cèntims del nostre PEC: Els Trets d’Identitat de la nostra escola

1.- Una escola pública al servei d’un poble:

• Al servei de l’educació dels infants de Matadepera.
  • Oberta a tot nen o nena sense cap mena de discriminació en raó de llengua, ideologia, religió, sexe, raça o condició social.
  • Escola catalana  que afavorirà i potenciarà el coneixement i estima a la nostra cultura, tradicions i institucions.
  • Aberta al món
  • Que fomenta el coneixement d’altres realitats socials i culturals,i  l’estima envers elles.

2.- La llengua d’instrucció i aprenentatge:

• La llengua catalana com a llengua vehicular, d’aprenentatge i continguts.
  • Assoliment adequat  de les llengües catalana i castellana a l’acabar l’Educació Primària.
  • La llengua anglesa com a primera llengua estrangera  des de P3.

3.- Línia metodològica:

• Afavoriment d’una educació fonamentada en l’experiència del propi nen o nena i la vida del seu entorn.
  • Foment de la capacitat d’integració i comprensió de la pròpia realitat, la capacitat d’actuar, la realització intel·lectual i la pròpia autoestima, així com els valors ètics de la nostra societat.
  • Metodologia basada en: observar, experimentar, descobrir, potenciar la creativitat, l’expressió, l’autonomia i esforç personal, la vida del grup, el propi sentit crític
  • Respecte a les diferències individuals, intel·lectuals i físiques de l’alumnat, afavorint la integració.
  • Oberta a processos de canvi i millora.

4.- Per una educació integral

• Consideració de les diverser dimensions de la personalitat de l’alumnat.
  • Potenciació de la capacitat d’integració i comprensió de la pròpia realitat, la capacitat d’actuar, la realització intel·lectual i la pròpia autoestima, així com els valors ètics de la nostra societat.
  • Afavoriment de l’autoregulació de l’aprenentatge, capacitat d’organització en les feines i actituds de responsabilitat, disciplina, rigor i perseverança.
  • Potenciació del coneixement i domini del cos, les habilitats físiques bàsiques i la participació en esports d’equip.

5.- Pluralisme i  valors democràtics:

• Educació per i en la convivència, promovent actituds cíviques.
  • Desenvolupament de la capacitat d’actuar eficaçment en el seu àmbit quotidià (casa, carrer, escola…) per resoldre els problemes pràctics que s’hi plantegin.
  • estimulació de l’adquisició dels valors d’una societat democràtica: solidaritat, respecte i actitud de diàleg.
  • Escola oberta a tota opció social, ideològica i religiosa promovent el respecte als drets humans i a les llibertats fonamentals de tot subjecte.
  • Respecte a la legislació vigent.

6.- La coeducació:

• Vetllament per l’assoliment del grau de seguretat afectiva i emocional, que correspongui al moment maduratiu  dels alumnes.
  • Potenciació de la formació d’una imatge positiva de sí mateix/a i d’altri, independentment de quin sigui el seu sexe.
  • Ensenyament igual en objectius i continguts tant per nens com per nenes per a l’acceptació dels valors dels dos sexes com a part de la formació de la persona, eliminant tòpics i estereotips.

7.- Respecte al medi ambient:

• Potenciació en l’alumnat actituds de conservació i respecte vers l’entorn natural i afrontar la problemàtica socio-ambiental, capacitant-lo per prendre part en la seva resolució.
  • Potencació i transmisió de valors ecològics (col.laboració en accions i campanyes pormogudes per l’ajuntament com el reciclatge d’escombraries).

8.- Atenció a la diversitat:

• Aconseguir que tots els/les alumnes desenvolupin al màxim les seves capacitats respectant les diferències individuals.
  • Desenvolupar, en el grau que sigui possible, dels objectius terminals d’etapa que siguin més rellevants per l’assoliment dels objectius generals.

9.- Entorn i escola:

• Participació a les activitats promogudes per l’Ajuntament i pensades per a nens i nenes en edat escolar.
  • Col.laboració plena amb la comunitat educativa del poble.

PEC Ginesta

pec