El Projecte Educatiu de Centre
és el marc legal del funcionament del centre i respon a preguntes com:
- Qui som? Trets d’identitat
- Què volem? Objectius generals i metodologia
- Quina és l’estructura de gestió institucional i pedagògica del centre?
El PEC defineix les finalitats de la Comunitat Educativa en relació a les persones que volem formar i recull els plantejaments educatius de carà cter general i ,per tant, esdevé l’eix vertebrador de les accions i relacions que s’estableixen a la nostra institució educativa.  D’altra banda, el PEC és un instrument d’autonomia ja que defineix unes lÃnies d’acció pròpies que responen a la singularitat del nostre centre educatiu.
Cinc cèntims del nostre PEC: Els Trets d’Identitat de la nostra escola
1.- Una escola pública al servei d’un poble:
- Al servei de l’educació dels infants de Matadepera.
- Oberta a tot nen o nena sense cap mena de discriminació en raó de llengua, ideologia, religió, sexe, raça o condició social.
- Escola catalana  que afavorirà i potenciarà el coneixement i estima a la nostra cultura, tradicions i institucions.
- Aberta al món
- Que fomenta el coneixement d’altres realitats socials i culturals,i l’estima envers elles.
2.- La llengua d’instrucció i aprenentatge:
- La llengua catalana com a llengua vehicular, d’aprenentatge i continguts.
- Assoliment adequat  de les llengües catalana i castellana a l’acabar l’Educació Primà ria.
- La llengua anglesa com a primera llengua estrangera  des de P3.
3.- LÃnia metodològica:
- Afavoriment d’una educació fonamentada en l’experiència del propi nen o nena i la vida del seu entorn.
- Foment de la capacitat d’integració i comprensió de la pròpia realitat, la capacitat d’actuar, la realització intel·lectual i la pròpia autoestima, aixà com els valors ètics de la nostra societat.
- Metodologia basada en: observar, experimentar, descobrir, potenciar la creativitat, l’expressió, l’autonomia i esforç personal, la vida del grup, el propi sentit crÃtic
- Respecte a les diferències individuals, intel·lectuals i fÃsiques de l’alumnat, afavorint la integració.
- Oberta a processos de canvi i millora.
4.- Per una educació integral
- Consideració de les diverser dimensions de la personalitat de l’alumnat.
- Potenciació de la capacitat d’integració i comprensió de la pròpia realitat, la capacitat d’actuar, la realització intel·lectual i la pròpia autoestima, aixà com els valors ètics de la nostra societat.
- Afavoriment de l’autoregulació de l’aprenentatge, capacitat d’organització en les feines i actituds de responsabilitat, disciplina, rigor i perseverança.
- Potenciació del coneixement i domini del cos, les habilitats fÃsiques bà siques i la participació en esports d’equip.
5.- Pluralisme i valors democrà tics:
- Educació per i en la convivència, promovent actituds cÃviques.
- Desenvolupament de la capacitat d’actuar eficaçment en el seu à mbit quotidià (casa, carrer, escola…) per resoldre els problemes prà ctics que s’hi plantegin.
- estimulació de l’adquisició dels valors d’una societat democrà tica: solidaritat, respecte i actitud de dià leg.
- Escola oberta a tota opció social, ideològica i religiosa promovent el respecte als drets humans i a les llibertats fonamentals de tot subjecte.
- Respecte a la legislació vigent.
6.- La coeducació:
- Vetllament per l’assoliment del grau de seguretat afectiva i emocional, que correspongui al moment maduratiu  dels alumnes.
- Potenciació de la formació d’una imatge positiva de sà mateix/a i d’altri, independentment de quin sigui el seu sexe.
- Ensenyament igual en objectius i continguts tant per nens com per nenes per a l’acceptació dels valors dels dos sexes com a part de la formació de la persona, eliminant tòpics i estereotips.
7.-Â Respecte al medi ambient:
- Potenciació en l’alumnat actituds de conservació i respecte vers l’entorn natural i afrontar la problemà tica socio-ambiental, capacitant-lo per prendre part en la seva resolució.
- Potencació i transmisió de valors ecològics (col.laboració en accions i campanyes pormogudes per l’ajuntament com el reciclatge d’escombraries).
8.- Atenció a la diversitat:
- Aconseguir que tots els/les alumnes desenvolupin al mà xim les seves capacitats respectant les diferències individuals.
- Desenvolupar, en el grau que sigui possible, dels objectius terminals d’etapa que siguin més rellevants per l’assoliment dels objectius generals.
9.-Â Entorn i escola:
- Participació a les activitats promogudes per l’Ajuntament i pensades per a nens i nenes en edat escolar.
- Col.laboració plena amb la comunitat educativa del poble.