Què entenem per atenció a la diversitat?
Per definició no hi ha dos alumnes iguals. Les diferències principals entre els alumnes deriven de les diferències socials, culturals, de capacitat i d’interessos. L’objectiu de l’atenció a la diversitat és aconseguir que tots els/les alumnes desenvolupin al mà xim les seves capacitats respectant les diferències individuals.
Això vol dir en concret; desenvolupar, en el grau que sigui possible, els objectius terminals d’etapa que siguin més rellevants per l’assoliment dels objectius generals.
Per tant, tots els/les alumnes són susceptibles de rebre una atenció que els permeti superar les seves dificultats i desenvolupar al mà xim les seves capacitats.
Mesures especÃfiques
Entre les mesures  d’atenció a la diversitat que es porten a terme al centre trobem:
-El treball en grups redüits (racons i ambients a Educació Infantil; tallers, à mbits i els desdoblaments de grup a Educació Primà ria). Permeten:
- Potenciar de l’autonomia de treball.
- Facilitar l’ajuda mútua entre els alumnes i el treball cooperatiu.
- Diversificació de la dificultat de les tasques que s’hi plantegen.
-Les hores de suport personalitzat (SEP): Atenció més individualitzada per aquells alumnes que ho necessiten.
-Atenció a l’aula d’EE: Per aquells alumnes que presentin dificultats més greus en alguna de les à rees.
“La inclusió és un procés sense fi que cerca maneres més eficaces de respondre a la diversitat present en l’alumnat.”
AINSCOW, Mel “Developing inclusive education systems: what are the levers for change?”. Journal of Educational Change, núm. 6, (2005)