Atenció a la Diversitat

Què entenem per atenció a la diversitat?

Per definició no hi ha dos alumnes iguals. Les diferències principals entre els alumnes deriven de les diferències socials, culturals, de capacitat i d’interessos. L’objectiu de l’atenció a la diversitat és aconseguir que tots els/les alumnes desenvolupin al màxim les seves capacitats respectant les diferències individuals.
Això vol dir en concret; desenvolupar, en el grau que sigui possible, els objectius terminals d’etapa que siguin més rellevants per l’assoliment dels objectius generals.

Per tant, tots els/les alumnes són susceptibles de rebre una atenció que els permeti superar les seves dificultats i desenvolupar al màxim les seves capacitats.

Mesures específiques

Entre les mesures  d’atenció a la diversitat que es porten a terme al centre trobem:

-El treball en grups redüits (racons i ambients a Educació Infantil; tallers, àmbits i els desdoblaments de grup a Educació Primària). Permeten:

• Potenciar de l’autonomia de treball.
  • Facilitar l’ajuda mútua entre els alumnes i el treball cooperatiu.
  • Diversificació de la dificultat de les tasques que s’hi plantegen.

-Les hores de suport personalitzat (SEP): Atenció més individualitzada per aquells alumnes que ho necessiten.

-Atenció a l’aula d’EE: Per aquells alumnes que presentin dificultats més greus en alguna de les àrees.

diversitat

“La inclusió és un procés sense fi que cerca maneres més eficaces de respondre a la diversitat present en l’alumnat.”

AINSCOW, Mel “Developing inclusive education systems: what are the levers for change?”. Journal of Educational Change, núm. 6, (2005)