Educació Emocional

A l’escola considerem que l’aprenentatge que han de rebre els nostres alumnes no ha de ser només de continguts, i cal completar-ho amb actuacions que afecten a la personalitat, valors i actitud dels alumnes. Per tot això, l’escola compta amb una Comissió de Convivència que descriu els elements que cohesionen i ordenen les accions en aquest sentit.

Dins d’aquest Pla hi incloem el projecte de “Padrins i Fillols” d’agermanament d’alumnes grans i petits, les activitats d’acció tutorial que relacionen alumnes amb mestres, la celebració conjunta de festes i dates significatives…

Alhora l’escola té molta consideració amb la inclusió de l’educació emocional en el dia a dia dels alumnes, ja que afecta el seu desenvolupament, incentiva la seva motivació, predisposa a actituds més positives, millora les relacions entre alumnes i ajuda a millorar els resultats acadèmics. Considerem que cal generar un clima emocional positiu que ajudi als alumnes a gestionar les pròpies emocions: controlar la ràbia, conèixer la por, acceptar els errors, tenir empatia, tenir una bona autoestima … La relació amb els altres és essencial  i cal que ajudem els nostres alumnes a forjar-se una intel·ligència emocional, entesa com la capacitat de reconèixer les nostres pròpies emocions, les emocions dels altres i saber-les gestionar. Aquesta intel·ligència emocional és una habilitat que es va aprenent al llarg de la vida des de que som petits.

Treballar la intel·ligència emocional a l’aula té molts beneficis, com per exemple disminuir l’ansietat, millor gestió dels conflictes, millora de l’autoestima, augmentar la tolerància a la frustració, millorar les habilitats socials o millorar l’empatia.

projecte5