Anellament d’ocells – classe de 3r

L’anellament d’ocells és una forma de conèixer les migracions dels ocells i les seves característiques. Vivim a una zona on tenim una gran varietat d’aus ja que molts ocells passen per Catalunya durant el seu viatge migratori.

Molt a prop de la nostra escola, a l’àrea de pícnic de la Salut, el Sergi, que era el nostre guia, va col·locar unes trampes per agafar els ocells. Vam tenir molta sort perquè vam agafar moltíssims i d’espècies diferents. Així els vam poder veure de molt a prop, tocar-los amb molta cura i escoltar coses molt interessants de cada espècie. Per exemple, vam conèixer el bruel (que porta la Sara a les mans), l’ocell més petit d’Europa que només fa uns 9 cm de llarg. I també vam veure ocells com la carbonera, la mallarenga petita, la mallarenga emplomellada (que porta el Jan), la merla, el tallarol de casquet, entre d’altres.

El Sergi i el seu company agafen els ocells amb molt de compte, els medeixen, els pesen, fan l’anellament i els deixen anar perquè segueixin el seu camí.

Galeria imatges anellament ocells – 3r