Visita de Muriel Villanueva a sisè

Aquest curs hem llegit un llibre de Muriel Villanueva titulat “Duna, diari d’un estiu”. Les il·lustracions del llibre són de Ferran Orta. L’editorial és “Babulinka Books”.

A l’escola, el dimarts 7 de març, vam tenir el plaer de rebre la visita de l’autora del llibre amb la qual vam poder intercanviar impressions, idees, dubtes, sentiments… Vam poder fer una assemblea amb la persona que ens ha fet gaudir durant setmanes.

Aquest llibre parla de la vida d’unes preadolescents, l’estiu del canvi de l’escola primària a l’institut. El llibre estava pensat per llegir-lo de manera individual pels nostres alumnes. Sabent que generaria misteri, emoció, incertesa… Els dos tutors vam decidir llegir tot el llibre nosaltres, en veu alta. Això ens servia de modelatge (com llegir en veu alta, com entonar, com crear emoció i expectatives) i també per anar demanant als nostres alumnes que fessin hipòtesis sobre la història.

Entre d’altres temes, es tracta la mort, les aventures, l’amor, la possibilitat de refer la vida… Temes profunds plantejats amb sensibilitat, de manera planera i entenadora.

Va ser un matí ple de literàtura i emoció. La Muriel ens va retornar amb paraules les seves sensacions (Cliqueu a sobre per llegir-la).

carta-muriel

img_8038-1