Prioritats d’actuació

 

La competència comunicativa:

Educació infantil:

  • Taller de llengua oral i de consciència fonològica.
  • L’hora del conte.
  • Racons de llengua.

Educació primària:

  • Lectura diària.
  • Tallers de llengua.
  • Projecte Binding a 1r de primària (Conveni amb la Universitat de Barcelona).
  • Padrinatge lector.

Projecte de Biblioteca: dinamització de la lectura a la biblioteca de l’escola amb el suport d’una bibliotecària.

 

L’aprenentatge de l’anglès:

  • Introducció de la llengua anglesa oral a P5 en grup partit.
  • Speaking: una sessió setmanal en grup reduït a tota la primària.
  • Dues sessions de llengua anglesa.
  • Science: una sessió setmanal a l’aprenentatge d’una part del currículum de medi en llengua anglesa a cicle mitjà i superior.
  • Science fair: exposició d’experiments en anglès de l’alumnat de 4t, 5è i 6è de primària, amb la participació de les seves famílies.

 

L’aprenentatge cooperatiu com una de les metodologies d’aprenentatge dels infants:

Aquesta metodologia afavoreix l’aprenentatge de tot l’alumnat perquè facilita la interacció entre iguals, millora la comunicació, dóna un paper actiu a cada alumne i crea motivació per aprendre. Prepara l’alumnat per ser capaç de treballar amb persones diferents, ser competent, prendre decisions conjuntes, assumir la pròpia responsabilitat, millorar les habilitats socials, l’autoestima i l’escolta activa, així com potenciar els valors del respecte, la inclusió, la diferència…

  • La cohesió de grup (dinàmiques de grup).
  • El treball en equip com a recurs (estructures cooperatives).
  • El treball en equip com a contingut (pla de l’equip) – en procés.

 

Eines per situar-se en l’entorn on viu: comprendre, pensar i aplicar.

  • Programació d’activitats encaminades a interpretar les experiències, tan directes com indirectes, significatives i properes en el temps i en l’espai.
  • Taller de descoberta en grup partit a educació infantil.
  • Plantejament de reptes i activitats de recerca.
  • Projecte d’horts.
  • Celebració de les festes tradicionals catalanes.
  • Programació d’activitats complementàries per relacionar els coneixements propis amb allò que l’envolta. Aquestes activitats són: visites a equipaments del barri, sortides a museus, a teatres, a la natura i colònies.

 

La competència digital:

  • Ús de la pissarra digital per aprendre de manera interactiva.
  • Utilització de processadors de textos.
  • Publicació de treballs al web de l’escola.
  • Iniciació al món de la robòtica i de la programació mitjançant els robots bee-bot, pro-bot i el programa scratch.
  • Utilització de l’aula d’informàtica i d’ordinadors portàtils.

 

Les competències personals:

  • Acompanyament en el procés de creixement i de maduresa personal.
  • Foment de la responsabilitat i de l’autonomia de l’alumnat: càrrecs d’aula, rols de l’alumnat i treball per equips cooperatius, participació dels alumnes més grans en l’organització d’activitats d’escola…
  • El moment de jugar.
  • Natació a cicle inicial.
  • Foment dels hàbits d’higiene personals.
  • Fem escola: festes culturals, treball conjunt d’escola, concert, sortides i colònies…

 

La competència matemàtica:

  • Activitats manipulatives i lligades a la vida quotidiana.
  • Racons de matemàtiques a educació infantil.
  • Taller de matemàtiques en grups reduïts a tota la primària.
  • Estratègies de càlcul mental (Quinzet) a educació infantil i primària.

 

Competència artística:

  • Tallers d’educació plàstica.
  • Participació i gaudi de les activitats artístiques de l’escola: treball plàstic conjunt d’escola, actuacions al voltant de les festes tradicionals, cantades…
  • Assistència a teatres i concerts.