Sortida a Agramunt

El dia 8 de març, l’alumnat de cicle mitjà i cicle superior vam gaudir d’una sortida conjunta amb els nostres companys/es de Barbens.
Vam visitar Agramunt i tots els seus encants que l’envolten, com per exemple l’Espai Guinovart, els seus principals edificis i també el Museu… Llegeix més»

Investigant la desaparició de la reina Ginebra

El passat divendres els infants de CI vam visitar el castell de Montsonís per tal d’esbrinar alguns detalls sobre el nostre cas de “Som detectius” i conèixer de primera mà algunes curiositats de l’Edat Mitjana.

Vam poder gaudir de l’entorn natural de Montsonís i Foradada alhora que investigàvam sobre els dies que la reina Ginebra va passar en aquelles terres amb els cavallers de la taula rodona.

Van apareixer indicis que ens van ajudar a pensar si la visita de la reina té alguna relació amb la seva desaparició!

Si voleu veure les fotos, cliqueu aquí.

Instruments de placa

Amb els insfants de Cicle Mitjà i Superior de l’escola estem treballant i aprenent música i diferents aspectes i elements d’aquesta a través dels instruments de placa, altrament dits instruments Orff. Aquests, són especialment versàtils i pràctics per treballar a l’aula, ja que tenen característiques que ens faciliten el procés d’aprenentatge: són melòdics però sempre estan afinats, el nom de les notes està gravat a les plaques, podem treure i posar plaques quan ens convingui, són ideals per treballar ritme, melodia i harmonia, acompanyament i conjunt instrumental, improvisació…

Clica aquí per veure les Fotos Cicle Mitjà

Clica aquí per veure les Fotos Cicle Superior

Rítmica Dalcroze

Émile Jaques-Dalcroze va ser un compositor suís, músic i educador musical que va desenvolupar l’eurítmica o rítmica, un mètode d’aprenentatge i d’experimentar la música a través del moviment, anomenat mètode Dalcroze. A l’aula de música, aprenem mitjançant aquesta metodologia de manera recurrent, ja que està demostrat que aprenendre a través del cos és més significatiu, lúdic i efectiu. Avui us deixem una mostra d’un exercici que hem fet amb els infants de Cicle Mitjà de l’escola per tal de treballar la pulsació i l’accent rítmic a la vegada!

CLICA AQUÍ PER VEURE ELS VÍDEOS

Sensibilizacion Artistica en el Niño: Habilidades Ritmicas del Infante en  la Diversidad Cultural

JORNADA DE PORTES OBERTES

Estimades famílies, el pròxim 5 de març de 2024 farem una jornada de portes obertes a l’escola Espígol, en dos torns. El primer de 15:30 a 17 per conèixer l’Espígol (etapa de primària) conjuntament amb els infants. I un segon torn a l’Espigolet (etapa infantil d’1 a 5 anys) per conèixer l’espai i les metodologies treballades.

LES NOSTRES FAMÍLIES

Des del projecte de “Teixint Vincles” aquest trimestre hem començat a treballar la pertinença a la família, així com la diversitat familiar.

El passat 22 de febrer va venir el pare de dos dels nostres infants per ensenyar-nos la seva eina de treball, “el camió mermell preferit del nostre infant més petit d’I3. Moltes gràcies pare, va ser una tarda molt divertida i emocionant pels infants de l’Espígolet.