Durant els darrers mesos, a l’escola hem dut a terme la caixa d’aprenentatge “Qui fa zum-zum?”, una proposta que ens ha permès descobrir i gaudir del fascinant món dels insectes.
Tot va començar amb una visita molt especial: la papallona Mariona va arribar a la classe amb una missió molt important. Necessitava la nostra ajuda per cuidar els seus cucs de seda. A partir d’aquell moment, ens vam convertir en responsables del seu benestar, alimentant-los amb fulles de morera i observant, dia rere dia, els canvis que experimentaven.
Aquesta experiència ens va despertar moltes preguntes i curiositats, que ens van portar a investigar i aprendre sobre els insectes: les seves característiques, les parts del seu cos, els diferents tipus que existeixen i el paper tan important que tenen a la natura.
Al llarg del projecte hem observat, experimentat, investigat, llegit contes, compartit descobertes i realitzat diverses activitats relacionades amb aquesta temàtica, convertint-nos en petits i petites experts i expertes en insectes.
Ha estat una experiència molt enriquidora que ens ha permès aprendre a partir de l’observació directa, la curiositat i la cura dels éssers vius.

