SORTIDA EI i CI CAL GORT (La Pobla de Cérvoles)

Article escrit pels alumnes de CI de
l’Escola El Tallat de Sant Martí

El divendres 4 d’octubre vam anar d’excursió a Cal Gort (La Pobla de Cérvoles) els i les alumnes de la ZER d’educació infantil i cicle inicial. Quan vam arribar a la casa, vam esmorzar i en acabar vam anar caminant fins a la vinya. Allà, ens van explicar les parts del cep i com es fa la verema. Els monitors i monitores ens van deixar unes estisores i nosaltres vam poder collir raïm per provar-lo. Era boníssim!

Abans d’anar a dinar, vam fer una visita al celler on vam poder veure les màquines que s’utilitzen avui en dia per premsar el raïm i fer vi. Després de dinar, vam  jugar una estona a la plaça del poble mentre esperàvem per poder anar a premsar raïm. Ho vam fer primer, amb les mans i després, quan ja estava molt xafat, vam utilitzar la premsa. Va ser molt divertit perquè ens van deixar provar el most que havíem fet nosaltres amb el raïm que havíem collit durant el matí a la vinya.

Quan tots i totes vam haver provat aquell most tan dolç i tan bo vam pujar a l’autocar per tornar cap a casa.