ELS ALUMNES D’EDUCACIÓ INFANTIL I CICLE INICIAL ANEM AL MUSEU DE LA VIDA RURAL.

Ahir els alumnes d’educació infantil i cicle inicial de tota la ZER vam anar a fer dos tallers al Museu de la Vida Rural a l’Espluga de Francolí.

El taller dels secrets del bosc vam conèixer, a través d’un conte, tots els habitants que hi viuen. A continuació, vam descobrir i manipular diferents elements del bosc com pinyes, bastonets, fulles, pinasa i plomes. Després, vam fer una dinàmica sensorial de treball del cos i les emocions per tal de percebre’n els ritmes, meravellar-nos amb els cinc sentits i sentir que som part de la natura. I per últim, vam visitar la col·lecció d’animals, les reproduccions dels bolets i l’herbari que conserva el museu, aprenent les curiositats d’aquest ecosistema.

El taller del Patufet, on ets? vam conèixer com treballaven els pagesos d’abans. A través del conte, vam investigar  d’on venia el que menjaven els nostres avis i besavis: el pa, el vi i l’oli. Alguns alumnes van representar i participar dels personatges del conte. I finalment, vam acabar  a l’hort ecològic del museu buscant les verdures que portava el patufet al seu pare.

Ens ho vam passar molt bé!

Aquí podeu veure un recull de fotografies.