Comencem amb les caixes d’aprenentatge!

Des del mes de gener, els infants de primària de la nostra ZER han començat a treballar a través de caixes d’aprenentatge, una metodologia innovadora encaminada a promoure aprenentatges més competencials i significatius.

Els docents de la ZER han treballat de manera coordinada en l’elaboració d’aquest nou material, després de formar-se en diversos cursos i xerrades, de fer visites a centres i de rebre l’assessorament de la Xarxa de Competències Bàsiques, el projecte d’innovació educativa al qual forma part la ZER Poblet actualment.

Aquestes caixes proposen als nens i nenes fer un treball globalitzat sobre una temàtica concreta que parteix sempre dels seus interessos i de l’entorn més proper. El treball que es proposa és autònom, és a dir, els infants van avançant al seu ritme en les diferents activitats proposades i en moltes ocasions els alumnes han de recórrer a algun suport informàtic o tecnològic.

Algunes d’aquestes capses es treballen de forma individual, però en moltes ocasions també es promou el treball en equip a través de parelles o en grups de tres. En acabar les activitats, els infants fan una autoavaluació sobre el que han après i sobre com han treballat, que portaran a casa i compartiran amb les famílies.

Per tal d’iniciar aquesta nova metodologia d’aprenentatge a la nostra ZER, els nens i nenes de primària han començat a treballar conjuntament en una de les caixes que s’anomena “El meu poble”. D’altres caixes tracten temes com els animals del nostre entorn, la prehistòria i les coves de l’Espluga, l’experimentació, els esportistes de la Conca, l’estadística, el conreu de la vinya, les entitats del nostre territori, els esports olímpics, els ceramistes de la Conca, l’autor/a que ens visita, l’elaboració d’un vídeo en anglès presentant el propi poble o l’escola, el parc de Port Aventura….fins i tot hem creat una caixa per a preparar els nens i nenes de P5 a aquesta nova metodologia de treball que s’iniciarà a 1r!

De ben segur que aviat en sentireu parlar!

Aquí podeu veure com hem encetat aquest treball a cada escola!

Encetem caixes a Blancafort.

Encetem caixes a Vilaverd.

Encetem caixes a Vimbodí.