Explorant el Montseny: Descobrint els Secrets del Bosc i la Natura

Hola families,

Som l’alumnat de cicle superior de primària, i avui us volem compartir les aventures hem estat vivint mentre treballem en el nostre projecte “Montseny”. Des de l’inici d’aquesta experiència educativa, hem fet diverses sortides al bosc del voltant de l’escola per descobrir el que ens envolta al Parc Natural del Montseny.

La nostra aventura ha començat amb l’estudi dels arbres i el sòl. Hem après sobre les seves característiques, els seus hàbits i la seva importància dins de l’ecosistema del bosc. Ens ha sorprès descobrir com es camuflen entre les fulles i arbustos i com són capaces de saltar de branca en branca amb una agilitat increïble.

A més, hem explorat la flora i fauna que habita aquest magnífic parc natural. Ara sabem identificar els arbres autòctons del Montseny i sabem una mica més sobre les espècies que hi viuen, com els ocells, insectes i petits mamífers.

Però l’aprenentatge no s’ha limitat a les lliçons teòriques. Hem portat la teoria a la pràctica a través d’activitats emocionants i divertides. Un dels moments més emocionants va ser quan vam realitzar un experiment amb àcid per veure com són les roques del Montseny. Tota estavem fascinats en veure com l’àcid reaccionava amb les diferents roques, revelant la seva composició i història geològica.

A més, vam viure una experiència única quan ens vam posar antifaços i vam estirar-nos a terra per escoltar els sons del bosc. Allà, en la quietud del bosc, vam sentir els xiulets del vent a través dels arbres, els cants dels ocells i fins i tot el soroll dels petits animals que corretegen pel terra. Va ser una experiència que no oblidarem i que ens va connectar a un nivell més profund amb la naturalesa que els envolta.

També hem après a comprovar si el sòl d’una zona és ric o pobre i hem après a identificar algunes de les plantes i arbustos que creixen a la nostra localitat. Això ens ha permès comprendre millor l’ecosistema del Montseny i com tots els seus elements estan interconnectats.

Tenim moltes ganes de continuar explorant el Montseny i aprenent més sobre aquest entorn natural. Aquest projecte no només ens ha obert els ulls a la bellesa de la natura, sinó que també ens ha mostrat la importància de cuidar i preservar aquests espais per a les futures generacions.

La natura és una meravella que mai deixarà de sorprendre’ns, i estem contents de ser part d’aquesta exploració i aprenentatge constants.

La natura ens ofereix un món d’aprenentatge infinit, i junts podem descobrir-ne tots els secrets.