Qui som

La ZER Guilleries està situada a la comarca d’Osona i constituïda per les escoles dels pobles: Viladrau i Taradell (Mont-Rodon). Ambdues escoles es troben prop de Vic, la distància entre elles és de 17km aproximadament.

Som escoles públiques, catalanes, innovadores, en canvi permanent. Estem vinculats a l’entorn social, natural i cultural i oberts a la comunitat educativa. Promovem l’autonomia i el desenvolupament personal de l’alumnat per tal que esdevinguin persones responsables, compromeses, crítiques i actives envers la societat.

Ambdues escoles estan adscrites a l’Institut de Taradell.

L’equip directiu de ZER està format per:

  • Meritxell Parés Parés, Directora de ZER
  • Aina Bigas, Cap d’estudis de ZER
  • Maria Soler, Secretària de ZER

 

Consell escolar de  ZER

El consell escolar de la ZER és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. En el consell escolar hi ha representats tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa.

La funció principal del consell escolar és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al funcionament i organització del centre.

Els membres del consell escolar són elegits per un període de quatre anys i es renoven per meitats cada dos anys.

Composició del consell escolar de la ZER Guilleries:

  • Presidenta, Directora dels Castanyers i de la ZER: Meritxell Parés
  • Secretari de ZER: Maria Soler
  • Cap d’Estudis de ZER: Aina Bigas
  • Mestres del Claustre de ZER: Ariadna Puig 
  • Representants dels Pares/Mares i AFA: Ruth Vallès (Escola El Gurri) / Jaume Vintro (Escola Els Castanyers)
  • Representant de l’Ajuntament de Viladrau: Laura Roquet
  • Representant de l’Ajuntament de Taradell: Lleïr Pladevall

Funcions del consell escolar dels centres públics

  1. Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  2. Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  3. Aprovar les propostes d’acords de co-responsabilitat, convenis i altres acords de col·—col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  4. Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  5. Aprovar la carta de compromís educatiu.
  6. Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  7. Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  8. Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  9. Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  10. Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  11. Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  12. Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  13. Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.