VISITEM OLIS CAL JAN DE GUIMERÀ

El dimecres 18 de novembre els alumnes de l’Escola de Guimerà vam visitar el molí d’oli Olis Cal Jan. Quan vam arribar ens van rebre la Mònica i la Mariona. Elles ens van explicar com converteixen les olives en oli: Primer una màquina separa les fulles de les olives. Després pesen les olives en una balança. Després es xafen en un molí de pedra i la massa obtinguda es va col·locant en uns cofins de niló que es van apilant. Llavors es posa en una premsa per premsar la massa i extreure l’oli. Finalment es separa l’oli de l’aigua per decantació en uns dipòsits.

Moltes gràcies per ensenyar-nos el molí Mònica i Mariona!

Olis Cal Jan ha fet ressò de la nostra visita al seu Instagram: