Caixes sensorials a l’escola de Ciutadilla

Els nens i nenes de P3 i de P4 s’ho passen pipa jugant i experimentant amb les caixes sensorials! Cada setmana s’afegeixen nous elements a les caixes o es canvien per unes de noves amb material diferent.

A través d’aquestes caixes s’estimulen els sentits dels infants i descobreixen textures, colors, formes i característiques dels diferents elements que es presenten a les safates. També es contribueix al desenvolupament de la motricitat fina a l’hora d’agafar els objectes amb pinces o amb les mans, enfilant…, i es treballen algunes habilitats motrius com ara: omplir i buidar, traslladar els elements, utilitzar l’embut,…

Aprofitant l’estació de l’any en la que ens trobem també hem creat una caixa amb elements de la tardor (cargols, nous, ametlles, fulles de pi, pinyes, pela de mandarina…), els encanta aquesta caixa!

Són moments on els nens i nenes deixen volar la imaginació creant històries i compartint moments de joc amb els seus companys.

A continuació us deixem un recull de fotos. Com gaudim experimentant!

Visitem l’hípica!- E.I. de Vilagrassa

Som la classe dels cavalls i com no podia ser d’una altra forma, el passat dijous 8 d’octubre, vam visitar el Club Escola Hípica Tàrrega. El que no sabíem és que el llarg viatge que vam fer a peu per veure els nostres animals preferits ens portaria a un camí ple de sorpreses. Durant el trajecte ens vam trobar molts dels elements que estem treballant relacionats amb la tardor, vam observar el canvi del paisatge, vam cantar cançons, conversar amb els nostres companys…i un cop a l’hípica ens esperava el senyor Santi amb els seus cavalls. Vam tenir l’oportunitat de donar un tomb amb la “furgo” per veure la gran quantitat de cavalls que hi ha  a l’hípica i les seves instal·lacions i finalment vam acabar pujant als ponis. Abans de marxar vam fer algunes preguntes que portàvem preparades relacionades amb el nostre projecte de cavalls. Una sortida molt divertida que segur que un altre dia repetirem!