Dia Internacional de la dona i la nena a la ciència.

Ahir, dia 11 de febrer, els i les alumnes de CS vam celebrar el dia Internacional de la dona i la nena a la ciència. A primera hora del matí vam llegir les fascinants històries de dues científiques, la Marie Curie i la Rita Levi Montalcini que surten en un llibre que ens encanta: Contes de bona nit per a nenes rebels.

Després, vam tenir la gran sort de formar part del projecte #100tífiques, una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i el Barcelona Institute of Science and Technology amb la col·laboració del departament d’educació de la Generalitat de Catalunya. En aquest, hi van participar aproximadament 400 científiques d’arreu del món fent xerrades a diferents escoles.

Nosaltres hem conegut a la Natàlia, una microbiòloga del País Basc que treballa al centre d’investigació mèdica de l’hospital Clínic de Barcelona. Ens va explicar les seves aficions, com va decidir dedicar-se a la ciència, el seu dia a dia a la feina i, molts aspectes interessants sobre els virus, els bacteris i la seva resistència als antibiòtics, que és el tema que ella estudia.

Agraïm moltíssim el temps que ens ha dedicat la Natàlia, gràcies a ella hem pogut conèixer de ben a prop com és el món d’una científica i trencar estereotips.

Us adjuntem un vídeo de la campanya #nomorematildas, de la que també vam parlar durant la xerrada. I també un link amb les fotografies. (cliqueu damunt la imatge).

Moltes gràcies Natàlia!

“Perquè totes les nenes haurien de créixer sabent que poden ser tot allò que vulguin ser”.

Contes de bona nit per a nenes rebels