TALLER D’APROXIMACIÓ AL 112 – Activitat conjunta d’escola

El dimecres 12 de juny tots els alumnes de l’escola vam fer un taller amb els membres del SEM, el Servei d’Emergències Mèdiques de La Garrotxa.
Els seus professionals, format per metges, infermers/es i tècnics, ens van explicar el funcionament de les ambulàncies, les emergències i els primers auxilis. Una de les coses més importants que ens van recordar va ser el número de telèfon al qual cal trucar en situació d’emergència, el 112.
Als alumnes d’educació infantil els van ensenyar una ambulància per dins, els van explicar un conte i fins hi tot en van pintar una. A més a més van jugar amb les benes i van simular una ferida. S’ho van passar d’allò més bé!
cicle inicial i cicle mitjà ens van explicar què és una emergència i com hem d’actuar en cas d’accident de trànsit, un accident domèstic, etc. Quan truquem al 112 cal seguir tota una sèrie d’indicacions que ens van detallar molt bé: dir el nostre nom, el telèfon des del qual truquem, què ha passat, on ens trobem… També vam conèixer i practicar la posició lateral de seguretat perquè la persona no es pugui ofegar. Finalment ens van ensenyar l’ambulància i ens hi van deixar pujar. Vam comprovar que estan molt ben equipades.
Amb els alumnes de cicle superior vam aprendre la importància d’avisar ràpidament al 112. Sempre que ens trobem a una persona inconscient haurem de comprovar que reacciona, si la persona no ho fa, avisarem ràpidament a emergències. Posteriorment farem el VES (veure, escoltar i sentir), posarem una mà al front i una altra al mentó per comprovar si respira, escoltarem si sentim algun soroll o notem l’aire que surt, col·locant l’orella i la galta a sobre la boca,  mirarem si el tors s’infla amb la respiració i si no hi ha cap signe d’aquests, passarem a fer un massatge cardíac.
Per acabar, també vam aprendre a utilitzar el desfibril·lador.