SORTIDA AL RIU LLIERCA – Cicle superior

Text escrit pels alumnes Adam i James

El dijous 6 de juny vam anar a fer una sortida al riu Llierca amb en David Gimeno, primer ens va fer una petita xerrada abans de sortir a fer la caminada, ens va explicar tot el que ens podíem trobar a la sortida i també ens va dir que tindríem una sorpresa.
Vam sortir a caminar fins al riu Llierca, ens vam trobar orenetes i en David ens va explicar la diferència entre les dues espècies que vam poder observar.
Pel camí ens vam trobar la “Bassa de Can Camps”, però no hi vam poder anar perquè el pagès estava sembrant. Després en David ens va fer parar en el principi de bosc per poder caminar cadascú sol i fixar-se amb el soroll dels animals i éssers vius.
Llavors en David ens va ensenyar la sorpresa que havia trobat, era un sauri anomenat nina, ens la va deixar tocar i vam comprovar que tenia la pell molt fina i llefiscosa, després vam deixar la nina on l’havia trobat en David. Seguidament vam esmorzar i vam seguir caminant.
Més tard, la Ivette, va comentar que havia trobat unes petjades però no les havia reconegut, finalment gràcies a un paper amb les petjades dels mamífers de la Garrotxa vam poder saber de quin animal eren.
Llavors vam arribar a una casa anomenada “l’Horta”, que es deia així perquè al costat de la casa hi havia la Font d’Horta, allà vam haver de creuar un riu on vàrem trobar un granota verda i molts capgrossos.
Quan vam arribar al riu ens vam dividir en dos grups, uns anaven a buscar amfibis i rèptils pel riu i els altres per terra. Vam trobar molts peixos, crustacis, amfibis i algun rèptil.
Llavors cansats de caminar i suar ens vam banyar al riu, l’aigua estava molt freda, al principi el sol estava tapat però va començar sortir i tot es va arreglar!
Vam dinar i vam fer el camí de tornada. Ens vam parar a la font per refrescar-nos, beure aigua fresca i agafar forces per arribar fins a l’escola.
Vam arribar molt cansats però va ser un dia genial!

Per descarregar-vos les imatges premeu aquí.