SORTIDA AL BOSC AMB EN DAVID GIMENO de l’Agrupació Naturalista de la Garrotxa – Educació infantil

Avui dilluns dia 18 de novembre en David Gimeno de l’ANEGX de la Garrotxa ens ha acompanyat al bosc aprofitant que estem treballant el PROJECTE DEL BOSC.

Pel camí hem observat el paisatge, plantes, com orenga, fonoll…, hem escoltat el cant d’un pit-roig, d’una garsa, d’un gaig i d’un corb.
Ens hem dividit en dos grups : els pollets i els ànecs, i els conills.
Els pollets i ànecs ens hem endinsat a dins el bosc, hem buscat petjades de possibles animals que es podien haver cruspit el menjar que dies enrere havíem deixat en un marge.
Hem pogut observar petjades molt clares d’un o més porcs senglars. En David ha explicat que aquests animals ensumen el que hi ha a sota de les pedres: cucs, herbes, arrels…
També ens ha comentat que possiblement el menjar que hi manca s’ho podien haver menjar el talp, o el teixó, o la rata ….
Quan els conills hem arribat , entre tots hem buscat on eren les restes de menjar, si encara n’hi havia o si ja tot havia desaparegut. Ara només hi quedaven unes peles de patata, trossos de tomàquet i una mandarina ben podrida
A continuació hem esmorzat tots plegats. I la brossa orgànica ( peles plàtan, peles mandarina, restes de pa ….)  juntament amb el que encara hi havia al bosc del primer dia que vam deixar-hi menjar ( 24 d’octubre -Projecte El Bosc): una mandarina ja florida, trossos de patata de pela verda i restes de pela de tomàquet , en David ha fet un forat a sota un roure i hi ha “enterrat” tota aquesta brossa orgànica. Un altre dia, cap a l’hivern o primavera anirem a veure què ha passat amb aquest menjar que hem “enterrat”
Tot seguit els pollets i ànecs han tornat a l’escola i els conills hem seguit en David. Ens ha portat per un camí de fauna que caminant, caminant …  ens ha portat fins al riu. Ens ha explicat que possiblement aquell camí l’havia fet o bé un teixó o potser una guineu. Segurament un porc senglar no perquè era un camí una mica estret.
Hem vist volar corbs, hem trobat més plantes oloroses com el llorer, la farigola, l’espígol .. i també un arbre molt petit, el noguer, que les seves fulles també feien olor.

Ens ha agradat molt perquè hem estat en un lloc ple d’arbres, una mica ombrívol, amb heura a terra i en el tronc d’un arbre, hem vist un llorer que havia crescut enmig així com un noguer ( de ben segur un animal va deixar caure la llavor al terra i han nascut..). I de tornada ens hem fixat en un camp plantat ple de naps. Ens ha agradat molt !!!!!