SORTIDA A LA COLÒNIA TÈXTIL DE BORGONYÀ (SANT VICENÇ DE TORELLÓ) I AL MUSEU DEL TER “CAN SANGLAS” (MANLLEU)

El passat dijous 4 d’abril els alumnes de cicle superior de la ZER El Llierca van visitar la colònia tèxtil de Borgonyà. Aquesta sortida pedagògica ens va servir per donar suport a l’àrea de coneixement del medi natural i social. Van poder conèixer de primera mà les singularitats de com es treballava i vivia dins una colònia tèxtil. Aquesta colònia escocesa gaudia de tots els serveis per atendre a tots els seus treballadors i familiars, fet que la va situar com  la més important a tota la conca del riu Ter. Els alumnes van descobrir la importància de la industria tèxtil a la Catalunya de finals del S.XIX.
A la tarda van visitar la fàbrica cotonera de “Can Sanglas” de Manlleu. Allà van poder observar com s’elaborava el fil a partir del cotó, sempre tenint en compte l’època històrica en la que es trobava i la tracta del personal, tan masculí com femení. També van poder observar el funcionament d’una turbina hidràulica per donar energia a la fàbrica. Van quedar tots i totes bocabadats!
Finalment, per concloure la visita els alumnes van participar del taller “filem i teixim” on havien es van transformar en treballadors/es de la fàbrica i van haver de fer fil manipulant el cotó. Va ser una experiència molt divertida, la qual segur no oblidaran. La sortida va ser un èxit!