FESTA DE LA ZER- Cicle Mitjà

El passat dimarts dia 21 de maig, vàrem celebrar la festa de la ZER el Llierca. Tots els nens/es i els professors/es de les quatre escoles  de la ZER vam anar al càmping Sant Miquel de Colera que està situat a la costa Brava Nord.
A les 9h del matí vàrem sortir de les escoles direcció al càmping on vàrem arribar aproximadament sobre les 10:30. Allà ens esperaven monitors on cadascun d’ells tenia un grup de nens/es. Llavors ens vam endinsar al càmping i per grups vàrem esmorzar.
A les 11h del matí, cada grup va començar l’inici de les activitats amb els seus mestres acompanyants i els monitors del càmping.
Finalitzades les activitats, per grups vàrem dinar dins el càmping. Seguidament vàrem fer una activitat de cloenda on van aparèixer les mascotes del càmping i per escoles ens vam fer una fotografia tots junts.
Els nens/es de cicle mitjà van realitzar dues activitats diferents; mentre uns feien l’activitat de descobrir el litoral a peu (una ruta guiada per conèixer la flora, la fauna i les històries dels parcs naturals que ens envolten), els altres descobrien el litoral a sobre un vaixell. On els nens/es que van voler es van banyar al mig mar.
Durant la caminada els van proposar un repte: recollir el màxim de deixalles possibles mentre passejàvem; van ser conscients que se’n generen moltes. Seguint el camí de ronda vam arribar fins a la Roca Blanca. Allà van tenir l’oportunitat de viure un geocaching. Cada nen hi va escriure un desig que vam poder guardar a la caixeta blanca que hi havia. La passejada va arribar fins a poder veure l’illa grossa i l’illa petita a on en van conèixer la seva llegenda.
Durant el passeig amb barca van tenir la sort que l’aigua era clara i transparent i van poder veure meduses i peixos típics del litoral. Els va agradar molt.

Va ser una experiència inoblidable!