2N PREMI DE POESIA D’ÒMNIUM CULTURAL GARROTXA – Oliu Agüera Casas

El dissabte 23 de març a 2/4 de 5 de la tarda, al centre cívic de Sant Jaume de Llierca, es va celebrar el 44è aniversari del Concurs Literari Infantil i Juvenil de la Garrotxa. Volem felicitar a l’Oliu Agüera Casas, atès que va guanyar el 2n premi de poesia de cicle mitjà en l’àmbit de tota la comarca. Cal remarcar que és molt difícil aconseguir un premi d’aquestes característiques com a conseqüència del gran nombre d’alumnes que hi participen, amb la qual cosa, enhorabona Oliu.

Òmnium Garrotxa va agrair a les escoles i els instituts participants, la implicació i el compromís en aquest concurs comarcal. També ens van encoratjar a escriure, escriure i escriure! Us deixem amb la poesia:

LA NEU

La neu cau lentament

sobre cases, pobles i muntanyes

blanca i freda

milers de flocs cauen a terra.

Com la pluja

que maca és

el seu to blanc i fred

emblanquina tots els indrets.

La neu és freda com el gel

feta de petits cristalls com grans de sorra

cau dels núvols en forma de trossets

fent feliços als més menudets.

De no ser pel seu color

no seria el mateix

dona llum i alegria

als que la recorden amb malenconia.

Oliu Agüera Casas