Laboratori de lectura

Divendres, 1 de desembre de 2024

Diuen que hi ha un arxipèlag, en un racó d’aquest món, amb algunes de les illes més extraordinàries que mai hàgiu pogut imaginar. Illes amb potes, illes bunyol, illes amb monstres i habitants singulars… Us proposem visitar-les i fer de cartògrafs en aquest indret tan especial. Ens acompanyeu en l’aventura?

L’arxipèlag de les illes remotes

Divendres, la Laura, del CRP de la Noguera, va venir a l’escola a fer-nos un laboratori de lectura molt entretingut. Ens va explicar una petita història d’una illa i de la Muntanya de les històries, històries meravelloses d’illes remotes i, finalment, ens va donar una ampolla per a cada grup amb un missatge al seu interior que va treure d’un cofre.

Llavors, vam entrar a la sala de mestres i ens vam trobar amb el mapa de les Illes remotes, amb la imatge del País de Jamás lo Creerás al centre. Cada grup va trobar un conte a les coordenades del missatge, vam llegir el conte i vam fer un dibuix de l’illa.

L’objectiu de l’activitat és:

• Donar a conèixer llibres que tenen l’illa com a escenari principal de la història.
  • Viatjar a través de la lectura als territoris que evoquen els llibres suggerits i cartografiar aquests indrets imaginaris.

Ens ho vam passar molt bé i ens va agradar molt l’estona de lectura compartida amb altres companys de l’escola.

Us deixem un petit recull de fotos.