Escola Pere Sarret: El nostre volcà

EL NOSTRE VOLCÀ

Aquest curs 2021-22 vàrem començar-lo amb la notícia de l’erupció del volcà de Cumbre Vieja a l’illa de La Palma. Això va fer que a l’escola en comencessin a parlar i volguessin tenir més informació al respecte. Els grans han estat estudiant els volcans i hem acabat realitzant la maqueta d’un d’ells.

Aquí veieu el procés de construcció que ha anat tenint el nostre projecte.

Per si esteu interessats en fer-lo,  us deixem un vídeo on els alumnes de 6è us expliquen com l’han construït. CLIQUEU AQUÍ o A LA IMATGE PER VEURE’L.

Després de construir-lo, hem posat el nostre volcà en erupció, fent servir els següents materials:

Colorant alimentari vermell

Vinagre

Sabó dels plats i

Bicarbonat sòdic

Hem après que posant vinagre, què és un àcid, i barrejant-lo amb el bicarbonat, es produeix una reacció química. La utilitat del sabó és només per a que faci bromera.

CLIQUEU AQUÍ O A LA IMATGE DE SOTA PER VEURE UN ALTRE  VÍDEO QUE HEM REALITZAT.

La nostra lava també ha arribat al mar!