La robòtica a la ZER

Des de fa una tres cursos, totes les escoles de la ZER tenim un espai per a la robòtica dins l’horari lectiu. Dividim la robòtica en quatre blocs:

Treballem amb robots Edison. És una bona eina perquè l’alumnat se sent molt motivat i a la vegada es mostra perseverant perquè, normalment, la construcció d’un robot i programar el que volem que faci, surt a la primera això fa que hagin de modificar, corregir… fins i tot, canviar totalment el projecte que havien pensat d’inici. També ens permet aplicar conceptes teòrics mitjançant la pràctica.

Aprenem el llenguatge de programació (Code, Scratch…): l’alumnat s’inicia en el llenguatge de programació això fa que puguin desenvolupar el pensament computacional. El pensament computacional és un procés mental que porta a l’alumnat a buscar solucions òptimes, eficients, obertes i creatives per als problemes que es van trobant, no només a nivell tecnològic, sinó en qualsevol àmbit de la vida.

Ens iniciem en el disseny en 3D (Sketchup, Tinkercad…): treballem conceptes bàsics de disseny . L’alumnat experimenta el procés de fer un disseny en un paper a traslladar-lo en un ordinador mitjançant un programa en 3D.

Fem construccions, figures… en volum (Lego, Kapla…): són jocs que a l’alumnat els hi desperta la curiositat, desenvolupa la imaginació, la concentració, l’equilibri, la motricitat fina i la cooperació.