Escola Portella Blanca. Projecte Rius: Anàlisi del riu de la Llosa

L’escola Portella Blanca, des de fa ja cinc cursos, estem adherits al Projecte Rius de l’Associació Hàbitats, que promou una campanya d’inspecció dels dius de Catalunya. Cada any, a la tardor i a la primavera fem una anàlisi de l’aigua del riu de la Llosa i els passem a l’Associació, que en fa un informe.

Per fer aquesta anàlisi, calculem la velocitat de l’aigua, la profunditat del riu, l’amplada i paràmetres fisicoquímics com els nitrats, l’oxigen dissolt, el PH i la temperatura.

També observem la fauna buscant macroinvertebrats, si hi ha peixos, ocells o altres animals, i també la flora de la llera del riu.

Finalment fem una posada en comú i ho deixem tot anotat per fer-ho arribar a l’Associació Hàbitats.

Aquest curs l’escola Sant Serni també s’ha adherit al Projecte i analitzaran el torrent de Senterada.

Per tancar el matí vam anar passejant fins al Molí del Salt!