Treballem el quinzet amb Plickers

Plickers és una app gratuïta que permet realitzar un munt d’activitats amb un dispositiu mòbil a l’aula i amb tot el grup-classe. Ens hem centrat a utilitzar l’app del Plickers a l’àrea de matemàtiques, concretament a l’hora de treballar a l’aula els problemes del Quinzet.  Aquesta eina permet al professorat conèixer en temps real els resultats obtinguts pels seus alumnes.

Pas a pas (seqüència d’activitats)

1. Cada nen/a disposa d’una targeta amb el seu codi QR (el qual es genera a la propia app). La targeta té quatre possibilitats de resposta (A-B-C-D).

2. La mestra planteja l’enunciat del problema projectant-lo a la pissarra blanca amb les quatre possible respostes (a l’enunciat s’hi poden afegir imatges per afavorir la seva comprensió).

3. L’alumnat haurà de triar la resposta correcta, entre les possibilitats donades, i posicionar la targeta amb la resposta que creguin correcta a la part superior.

4. La mestra escaneja amb el seu dispositiu móbil els codis QR dels alumnes.

5. L’App recull els resultats en forma de gràfic i en temps real, i permet incidir sobre aquelles tipologies de problemes on l’alumnat presenta més dificultats i donar una resposta.