Així vam celebrar Sant Jordi 2009 a Vilanova

L’esperit de Sant Jordi a l’escola

Aquest 23 d’abril del 2009 vam celebrar la diada de Sant Jordi a Vilanova. Durant tota la setmana hem estat treballant l’època de J aume I, l’edat mitjana, i el dijous vam presentar algunes coses que havíem fet.

Els de cicle inicial ens van ensenyar com eren els vestits i pentinats, els oficis, els divertiments i l’habitatge llavors i com ha canviat als nostres dies. A més a més, ens van fer una dansa medieval vestits amb casc de cavaller i faldilles de princesa.

Els de cicle inicial ballen una dansa

Els de cicle mitjà vam mostrar una piràmide de societat ,es a dir, com estava organitzada la població en aquella època, amb el rei a dalt de tot perquè era el que manava, els nobles, el clergat i la pagesia a baix de tot perquè eren els qui obeïen. També vam mostrar objectes i eines d’aquells temps i vam dir a quin estament pertanyien.

Cicle mitjà

Els de cicle superior ens van ensenyar com ha evolucionat la humanitat amb la línia del temps que van fer i ens van explicar els fets més importants que van passar a cada edat, com el descobriment d’Amèrica el 1492.

Cicle superior

Els més grans de l’escola també ens van representar l’obra “The Cracow dragon” (El drac de Cracow) en anglès! Va ser molt divertit perquè el drac ens va espantar quan li va explotar la panxa (Pum!) i es va morir. Tanmateix va ser molt alliçonador perquè aquell de qui tothom se’n reia va ser qui va tenir la idea més brillant.

The Cracow Dragon

I l’entrega de premis? Els de Primària vam fer un concurs de contes de l’època medieval i els d’Infantil del dibuix d’un drac. Tots es van esforçar molt però al final els que més van agradar van ser aquestos:

Educació Infantil: Montse Carnicer

Cicle Inicial: Teresa Clèries