SETMANA DE LA SEGURETAT I LA SALUT

Com ja sabeu, del 6 al 10 de febrer hem celebrat a l’escola la Setmana de la Seguretat i la Salut. Durant aquests dies hem realitzat xerrades i tallers amb professionals que treballen en aquests dos àmbits.

A continuació us presentem tot allò que hem estat vivint a l’escola, per a què pogueu fer-vos-en una idea.

DILLUNS 6: BOMBERS

A primera hora del matí van arribar els bombers voluntaris d’Almenar amb un camió i una furgoneta de salvament. Feia molt fred però no ens va importar gens perquè ens van explicar tantes coses interessants!!

No només apaguen incendis, també fan rescats a l’aigua, socorren accidents, ajuden en situacions de risc quan fa molt vent o plou molt,…són molt valents! Gràcies per la vostra dedicació.

DIMARTS 7: AGENTS RURALS

Els Agents Rurals són un cos molt estimat també a l’escola. Ens ensenyen moltes coses sobre els animals i sobre la necessitat de tenir molta cura del nostre entorn i de la natura.

Aquesta vegada van portar una pell de teixó, nius d’ocells, banyes de cérvol,…Vam gaudir moltíssim!

DIMECRES 8:

MOSSOS D’ESQUADRA: INTERNET SEGURA 6è

La sessió d’Internet Segura va ser tot un èxit. En aquest taller, l’alumnat de 6è exposa l’ús que fa de les xarxes socials en to distés i proper. L’objectiu és fer-los reflexionar i alertar-los dels perills que s’amaguen darrera d’aquesta tecnologia que tots tenim tan fàcilment a l’abast.

SALUT BUCODENTAL

En aquesta sessió vam recordar la necessitat de mantenir la nostra boca ben neta. Per fer-ho, cal utilitzar correctament el raspall de dents i glopejar de tant en tant amb fluor però també cal una alimentació saludable tenint cura de no menjar massa dolços!

Moltes gràcies a les professionals de la clínica dental Mª José Jiménez Ortodòncia que ens ho van explicar molt i molt bé.

DIJOUS 9:

PRIMERS AUXILIS

La Mª Jesús Torrelles és infermera al CAP Alfarràs- Almenar amb molts anys d’experiència en aquest camp. Ens va venir a explicar les nocions bàsiques que hem de saber per poder actuar correctament davant d’una situació de risc per la nostra salut o la dels altres: primer de tot protegir-nos, després veure què ha passat i demanar ajuda a un adult, el 061 o el 112.

Ens va explicar moltes coses de picades, cremades, ennuegaments, caigudes,…Super interessant!!

MOBILITAT SEGURA

Com ens agrada que vinguin els agents de mobilitat segura a l’escola! Vam jugar per fer-nos conscients dels perills i els riscos i de la necessitat de seguir unes normes per tal de circular.

Al pati vam poder pujar al seu cotxe i vam fer sonar la sirena. Semblàvem veritables policies!!