Setmana de Carnestoltes a La Portella!

La setmana passada, a l’Escola Blanca de Villalonga vam gaudir d’allò més amb el Carnestoltes!

Vam començar el dilluns amb les ordres que el Rei Carnestoltes ens va manar:

• Dilluns: “A l’escola vindràs i el coll ben guarnit portaràs.”
  • Dimarts: “A l’escola tornaràs i perruca o barret duràs.”
  • Dimecres: “Un mitjó de cada color per sobre del pantaló.”
  • Dijous: “Les tres consignes et posaràs i molt bé ho passaràs.”

Vam seguir la tradició amb el Dijous Gras que, peculiarment, ho vam celebrar en dimecres! La tradició diu que aquest dia s’ha de menjar botifarra d’ou, però nosaltres ens vam cruspir uns entrepans de llonganissa deliciosos que mares, padrines i padrins ens van fer al pati! Després vam ballar i divertir-nos aprofitant el dia tan assolellat que va fer.

El dijous per la tarda vam celebrar la tradicional rua de Carnaval pels carrers del nostre poble! Junt amb els nens i nenes de l’Escola Bressol Tris Tras, vam passar una tarda súper xula ballant i lluint les disfresses que ens vam posar!

Finalment, aquest any el divendres va coincidir amb la festa del Sant Crist del Bon Consol, una tradició molt arrelada a La Portella on alguns nens i nenes de la nostra escola, junt amb les mestres, vam participar de la missa amb cançons, lectures i ofrenes. Com a cloenda, vam assistir al dinar popular a la sala de l’Ajuntament.

Aquí us deixem una mostra de fotos de tot el que vam viure durant aquests dies!